24/11/23CRM în practică: 3 concluzii ale studiului Trovarit pe care e bine să le știi

Ca în fiecare an, compania de analiză Trovarit derulează studiul ”CRM în practică”, prin care surprinde experiența reală a utilizatorilor cu principalele soluții CRM disponibile pe piața europeană. Alături de opinii generale, studiul face și o evaluare a soluțiilor, măsurând experiența de utilizare la nivelul a 24 de caracteristici printr-un sistem complex de notare, folosind note de la 1 – Foarte Bun la 5 – Nesatisfăcător.


Trovarit study

Ne face plăcere să anunțăm că soluția CAS genesisWorld a primit scorul de 1.61 și rating A, fiind totodată recunoscută ca ”Top customer satisfaction”. În comparație cu ediția anterioară, soluția CRM + AIA, CAS genesisWorld, și-a îmbunătățit poziția în aproape toate aspectele evaluate, cu precădere la nivel de funcționalități, flexibilitate în implementare și utilizare, mobilitate și expertiză verticală.Dar să revenim la ideea de bază a articolului și să prezentăm 3 concluzii care reies din studiul Trovarit:

 

CRM-ul rămâne un instrument preponderent pentru vânzări
Pentru a obține o imagine cât mai corectă, studiul Trovarit CRM în practică se bazează pe opiniile tuturor categoriilor de utilizatori dintr-o organizație: vânzări, marketing, management, IT, financiar etc. Cele 24 de caracteristici analizate se referă la nivel de funcționalitate, performanță, ergonomia interfeței, disponibilitate, nivel de suport, frecvența actualizărilor, capacitatea de personalizare, gestionarea datelor etc. Studiul relevă că utilizarea unui sistem CRM, deși pentru 90% dintre participanți este direct responsabil de gestionarea relațiilor cu clienții, în practică implică numeroase nuanțe. Palierul principal, pe care pun accent până la 73% din companii, îl reprezintă vânzările și gestionarea întregului flux de oportunități, ofertare, planificare și contactare. Aceste task-uri reprezintă esența în majoritatea proiectelor. Foarte puține companii dețin și operează o altă aplicație în care să gestioneze vânzările.

Pe planul imediat următor sunt activitățile de marketing, cu focus pe comunicarea în masă, asociată unor multiple canale: social media, newsletter etc. 50% dintre companiile intervievate folosesc sistemul CRM pentru aceste acțiuni, restul având și alte unelte software dedicate. Situația este similară și în cazul departamentelor de service și suport, unde doar jumătate dintre participanți au definite aceste funcționalități (de helpdesk) în sistemul CRM.

Studiul a mai surprins și că în general un proiect CRM durează 10,8 ani, însă pentru că tehnologia se schimbă rapid, în majoritatea cazurilor companiile utilizează versiuni mai noi, de circa un an în cazul a două treimi dintre participanți.

De asemenea, studiul a mai constatat că în 42% dintre cazuri companiile au sisteme CRM și ERP diferite, dar integrate printr-un conector; în 30% dintre cazuri cele două sisteme sunt integrate nativ, iar doar în 28% dintre cazuri, sistemul CRM este utilizat într-un mod izolat, această configurație fiind specifică mai ales companiilor mici.

Câștigul de timp și fidelizarea clienților justifică investiția în CRM
Achiziția și implementarea unui sistem CRM (on-premises, dar chiar și cloud, precum SmartWe implică un efort atât financiar, cât și organizațional. Multe companii nu reușesc în etapa de analiză să identifice modul concret de cuantificare a acestor investiții. Au dificultăți în translatarea beneficiilor de timp, eficiență și imagine în bani, pentru a calcula o amortizare a investiției (ROI) cât mai exactă. Pentru a oferi totuși un cadru de orientare, studiul examinează beneficiile calitative pe care utilizatorii le atribuie implementării soluțiilor CRM în companiile lor.

La un nivel mai strategic, aproape două treimi dintre companii atestă o contribuție relevantă a sistemelor CRM asupra îmbunătățirii relațiilor și comunicării cu clienții. Și peste jumătate dintre respondenți obțin o loialitate mai mare a clienților și o satisfacție crescută a acestora prin implementarea CRM. La nivel operațional, conform respondenților, soluțiile CRM au un rol esențial în furnizarea rapidă și ușoară a unor date corecte și coerente, atât pentru agenții de vânzări, cât și pentru echipele de service/suport. La fel de importantă este și creșterea eficienței prin automatizarea task-urilor, raportată în general de companiile mai mari, cu echipe mai numeroase.

Pe de altă parte, toți participanții sunt de acord că sistemele CRM aduc un nivel mai bun de protecție a datelor și aliniere la cerințele reglementărilor asociate (GDPR). Evident, într-o manieră mai mult sau mai puțin subiectivă, toate aceste beneficii pot fi traduse în bani (ore câștigate versus salariu, spre exemplu).

CAS CRM a depășit concurența
Studiul Trovarit a avut în vizor cele mai relevante soluții CRM disponibile pe piața europeană. Notele au fost acordate de utilizatori reali, iar scorul a combinat toate cele 24 de caracteristici.

Cu un scor general de 1.61, CAS genesisWorld s-a plasat peste competiția directă la majoritatea aspectele, media pieței fiind de 1.9:

Communication channels

  • Funcționalități: 1.7 față de 1.95 media pieței
  • Ergonomie: 1.9 față de 2.3
  • Flexibilitate în customizare: 2.2 față de 2.9
  • Suport internațional: 2.1 față de 2.4
  • Expertiză pe industrii: 1.7 față de 2.1
  • Metodologie de implementare: 1.55 față de 2.05
  • Raport preț/performanță: 2.2 față de 2.5

Concluzia studiului este că sistemul CRM dezvoltat de CAS satisface cerințele clienților, oferă beneficiile așteptate și susține perspectivele pe termen lung. Astfel, CAS genesisWorld a primit rating A și recunoașterea ”Top Customer satisfaction”.

Trovarit este o companie europeană (sediu central în Austria) de analiză de piață și consultanță specializată în evaluarea aplicațiilor software pentru business, precum ERP, CRM, ECM/DMS etc.

<< înapoi