19/04/24Profil de partener. Next RMA iSolutions: ”CAS CRM umple un gol în portofoliul Next și ne ajută să acoperim cerințele clienților pe o plajă mult mai largă”
Continuăm seria prezentărilor ecosistemului de parteneri CAS Software din România cu Next RMA iSolutions, un partener mai nou, dar cu obiective îndrăznețe.
Cu 12 ani de activitate, Next își are o amprentă bine conturată pe piața locală de furnizori IT, având un portofoliu foarte diversificat, alcătuit atât din soluții ale unor furnizori internaționali (ERP), cât și dezvoltate intern (SFA și WMS). Cu o bază largă de clienți care au implementat deja sisteme ERP, Next și-a propus să le ofere acestora nu doar gestionarea rezultatelor și tranzacțiilor financiare, ci și a relațiilor cu clienții. Pentru a afla mai multe despre companie și despre alianța cu CAS Software, l-am intervievat direct pe Răzvan Hiru, fondatorul Next RMA iSolutions și project manager în cadrul companiei.
De ce un sistem CRM este inclus în oferta Next? Care a fost logica de business a acestei decizii?
Întotdeauna am dorit să venim în întâmpinarea clienților noștri cu soluții de business care să le acopere o gamă largă de nevoi. De aceea, portofoliul Next RMA iSolutions include un număr mare de soluții: două sisteme ERP, Business Intelligence, Sales Force Automation, Warehouse Management Systems. Ne-am propus nu doar să avem soluții pentru gestionarea tuturor aspectelor operaționale din activitatea unei companii, ci și să oferim clienților libertate de alegere. Face parte din strategia noastră pe termen lung să avem atât o creștere pe verticale, adică să ne adresăm unor sectoare economice specifice, cât și pe orizontală, prin diversificarea de soluții și furnizori în portofoliu.
Această diversificare ne ajută să fim un partener atractiv pentru cât mai multe companii românești. Eram conștienți că ne lipsea o soluție CRM performantă, care să acopere aria relațiilor comerciale la nivel de marketing, vânzări și help desk. Integrarea CAS genesisWorld și SmartWe în portofoliu reflectă perfect această strategie de business.
Care este contextul care a generat relația de parteneriat cu CAS Software?
În primul rând, ne-a plăcut soluția, atât interfața și funcționalitățile pe care le oferă ca standard, cât și posibilitățile de customizare. Sunt aspecte pe care le-am apreciat pentru că știm ce își doresc antreprenorii români și cât de important este ca o soluție CRM să fie simplă și să se mapeze cât mai bine pe cerințele beneficiarilor. A contat la fel de mult și faptul că este o soluție internațională, care integrează o multitudine de bune practici din relațiile de business europene, dar care este deja prezentă în România de câțiva ani. Nu în ultimul rând, a contat și relația dezvoltată cu echipa CAS Software, pentru că alături de tehnologie contează interacțiunea cu oamenii.
Care crezi că sunt principalele calități ale soluțiilor CAS CRM? Cum ai descoperit soluția și care au fost primele impresii?
Cred că soluțiile CAS se evidențiază prin interfață și simplitatea în utilizare. Nu degeaba interfața CAS a primit multiple premii de design, este modernă, atrăgătoare și foarte ergonomică. Nu ridică probleme de adaptare pentru niciun utilizator. Mai mult, oferă o experiență similară de utilizare indiferent de dispozitiv. Despre CAS CRM am aflat de la un coleg din industrie. Mi-a stârnit interesul, am făcut mai multe teste și mi-a plăcut chiar de la început. Ulterior, am demarat discuțiile cu echipa CAS Software și mi-am dat seama că este ceea ce aveam nevoie. Pentru mine este foarte important să vând produse în care cred cu adevărat, iar CAS CRM s-a încadrat perfect.
Ce loc ocupă CAS CRM în oferta Next și cum se integrează cu restul soluțiilor din portofoliu?
După cum spuneam anterior, CAS CRM umple un gol în portofoliul Next și ne va ajuta să acoperim cerințele clienților pe o plajă mult mai largă. Majoritatea clienților noștri au implementat sisteme operaționale pentru gestionarea resurselor întreprinderii, a proceselor de producție și a depozitelor, precum și soluții analitice pentru suport decizional. Sistemul CAS CRM va acoperi aria de vânzări/tranzacții comerciale/ofertare și este deja integrat cu cele două ERP-uri pe care le avem în portofoliu (Winmentor Enterprise și Soft One). Ca vânzări și proiecte, suntem încă la început, dar simt că ne mișcăm în direcția corectă.
Vinzi atât CAS genesisWorld, cât și SmartWe? Cum vezi diferențierea între CRM on-premises și CRM cloud?
Avem ambele soluții în portofoliu pentru că dorim să oferim clienților libertate de alegere: 100% on-premises, hosting sau 100% cloud. Inclusiv CAS genesisWorld îl vindem în regim de subscripție, cu plată recurentă pe 24 de luni, dar cu serverul instalat la client. Acest lucru pentru că în România, mulți antreprenori consideră că datele companiei trebuie să fie stocate pe infrastructura IT proprie. Oamenii sunt încă sceptici să țină datele în cloud, însă sunt foarte deschiși către plățile recurente. Își dau seama că este mai avantajos să plătească un abonament lunar decât să investească mulți bani, de la început, pentru echipamente și licențe. În acest context, consider că există loc pentru ambele soluții, CAS genesisWorld și SmartWe, pentru că și piața este foarte diversificată în ceea ce privește cerințele și mentalitatea.
Care sunt planurile pe termen lung și cum vezi dezvoltarea acestui parteneriat?
Pe termen lung, evident, ne dorim să creștem echipa, vânzările și portofoliul de clienți. Strategic, îmi doresc un portofoliu foarte echilibrat, în care nicio soluție/partenere să nu aibă o pondere mai mare de 50% în cifra de afaceri. Relația cu CAS se încadrează în această strategie și ne oferă diversitate și echilibru.