20/07/23Cum să lucrezi mai eficient cu un sistem CRM. Episodul 2: Automatizarea activităților de marketing

Utilizarea unui sistem CRM este esențială pentru activitățile de vânzări, marketing și suport. Acesta ajută angajații să fie mai eficienți și să câștige timp, mai ales dacă sistemul CRM permite și un nivel ridicat de automatizare a sarcinilor repetitive.

Cum să lucrezi mai eficient cu un sistem CRM. Episodul 2:

După ce în primul episod al seriei am vorbit despre "Automatizarea vânzărilor", acest articol vizează automatizarea activităților de marketing.

Pentru ca marketingul să fie eficient, trebuie să transmită mesajul potrivit audienței corecte, în momentul potrivit. Pentru a reuși acest lucru, specialiștii în marketing trebuie să înțeleagă nevoile potențialilor clienți și a celor existenți și să creeze campanii de marketing care să răspundă acestor nevoi. Sistemele CRM și instrumentele corespunzătoare pot ajuta echipele de marketing să colecteze și să analizeze date despre audiență pentru a construi campanii de marketing mai eficiente.

Un sistem CRM modern permite generarea automată a unor campanii de marketing personalizate, calcularea scorului unui lead, desfășurarea acțiunilor de follow-up, captarea automată a lead-urilor prin integrarea pe site și social media a unui formular web, etc. Aceasta permite afacerilor să livreze conținut în timp util pentru a alimenta lead-urile pe întregul funnel de vânzări.

Care sunt beneficiile

Conform datelor publicate in raportul ”State of Marketing Automation” aproape două treimi dintre specialiștii în marketing (61%) consideră că cel mai important obiectiv al tehnologiei este generarea de lead-uri. Încă 57% au menționat alimentarea cu informații a lead-urilor, în timp ce alții au indicat creșterea veniturilor din vânzări (47%), îmbunătățirea implicării clienților (36%), productivitatea în marketing (29%), și îmbunătățirea măsurabilității campaniilor (28%) ca principalele obiective ale automatizării marketingului.

Automatizarea activităților de marketing poate fi realizată atât direct în sistemul CRM, cât și prin integrarea sistemului CRM cu o aplicație dedicată de automatizare a marketingului. De exemplu, pentru companiile care desfășoară activități de marketing foarte complexe sau cu volum ridicat, CAS genesisWorld se integrează cu aplicații precum Avalanche (aplicație internațională) sau Movalio (aplicație românească).

Scenarii de lucru uzuale

Cea mai bună cale de a înțelege cum funcționează automatizarea activităților de marketing este prin exemplu. Am pregătit mai jos zece scenarii de lucru ce pot fi aplicate în aproape orice companie:

1. Captarea lead-urilor: Probabil cel mai elocvent exemplu de automatizare. Prin crearea unui formular în CRM și publicarea acestuia pe site și social media, înregistrările sunt captate și importate automat direct în baza de date a sistemului CRM fără intervenția utilizatorilor.

2. Educarea prospecților (Lead Nurturing): Întreg procesul de alimentare cu informații și materiale de marketing a lead-urilor și prospecților poate fi automatizat, în funcție de comportamentul acestora. Atunci când un lead/prospect descarcă, spre exemplu, un eBook de pe site, sistemul CRM îi trimite automat o serie de email-uri personalizate cu informații complementare sau o eventuală invitație la un webinar.

3. Înregistrarea clienților (onboarding): Procesul de înregistrare a unui nou client poate fi complet automatizat, sistemul CRM expedind acestuia, la crearea contului, un set personalizat de mesaje, de la "Bine ați venit" la tutoriale ale produsului/serviciului contractat, invitații la evenimente, discuții etc. Acestea au impact direct asupra creșterii satisfacției clienților și reducerii ratei de renunțare.

4. Creare și expediere email-uri: Setarea de campanii automate de email-uri care să livreze serii de mesaje programate către prospecți sau clienți pe parcursul timpului. De exemplu, dacă un prospect se înscrie la un webinar, sistemul CRM îl poate înscrie automat într-o campanie de email-uri cu conținut valoros legat de tema webinarului.

5. Follow-up la abandonarea coșului de cumpărături: O funcționalitate foarte utilă pentru companiile care vând online. Sistemul CRM poate fi utilizat pentru automatizarea expedierii unui set de mesaje către clienții care abandonează coșul de cumpărături, oferindu-le informații ajutătoare, discount-uri suplimentare, transport gratuit, etc.

6. Upselling și Cross-selling: Sistemul CRM poate fi utilizat pentru a identifica automat oportunități de up-selling și cross-selling pentru un anumit client. În funcție de istoricul de cumpărături sau comportamentul acestuia, CRM-ul îi trimite automat oferte sau recomandări pentru produse complementare sau upgrade-uri.

7. Promovarea evenimentelor: CAS genesisWorld include un modul dedicat "Event Management" care permite planificarea și organizarea rapidă a evenimentelor. Numeroase acțiuni pot fi automatizate, de la expedierea invitațiilor în funcție de segmentul țintă selectat, la notificări și acțiuni de comunicare pre și post eveniment, către toți invitații sau doar către participanți.

8. Calcularea scorului lead-urilor: Sistemul CRM poate calcula automat scorul unui lead în funcție de interacțiunile pe care acesta le are în campaniile de marketing. Mai mult, pe baza scorului, lead-ul avansează automat în cadrul fluxurilor, este calificat și transferat echipei de vânzări pentru acțiuni specifice.

9. Sondaje de opinie: Răspunsurile de la clienți constituie cunoștințe valoroase pentru optimizarea produselor și serviciilor, iar sistemul CRM este Sistemul CRM poate expedia automat formulare de feedback sau invitații la completarea unor sondaje de opinie către un client sau grupuri de clienți, în funcție de anumite criterii: achiziția unui produs, deschiderea unui tichet etc.

10. Gestiune conturi de social media: CAS CRM, spre exemplu, poate fi utilizat pentru automatizarea activităților pe social media: planificare postări, monitorizare automată a mențiunilor companiei, răspuns automat la primirea unor mesaje sau comentarii.


Aceste exemple relevante de utilizare arată puterea automatizării activităților de marketing prin intermediul unui sistem CRM. Automatizarea ajută specialiștii în marketing să simplifice procesele, să crească eficiența și să ofere experiențe personalizate pentru prospecți și clienți.

Prin folosirea CAS genesisWorld pentru a automatiza sarcinile repetitive și pentru a livra comunicări personalizate, echipele de marketing pot să se concentreze pe inițiative strategice și să obțină rezultate mai bune.

 


<< înapoi