15/01/248 tendințe CRM de urmărit în 2024

Managementul relațiilor cu clienții (CRM) este un domeniu matur, pe piețele din Vest aproximativ 90% dintre companiile cu 10 sau mai mulți angajați utilizând deja un sistem CRM. În România, procentul este mult mai mic, situându-se undeva între 30-35%, conform datelor sintetizate de Comisia Europeană.


8 tendințe CRM de urmărit în 2024Totuși, mulțumită evoluției generale a tehnologiei, sistemele CRM se îmbunătățesc în fiecare an cu noi funcționalități, simplificându-și totodată modul de utilizare. Toate aceste inovații sunt necesare, deoarece relațiile cu clienții se schimbă permanent, la fel ca și natura produselor și serviciilor.

2024 va aduce o serie de noutăți în managementul relațiilor cu clienții (CRM), iar pe cele mai notabile dintre acestea le găsiți în articolul de mai jos:

  1. Sistemele CRM integrează tot mai multă Inteligență Artificială
    Sistemele CRM beneficiază de ajutorul AI pe toate planurile. Pe de o parte, elementele de ”AI Generative” vor ajuta utilizatorii să creeze mai ușor mesaje, conținut și oferte, iar pe de altă parte, algoritmii de Machine Learning și AI vor permite o analiză tot mai avansată a datelor. Analiza bazată pe AI permite, de exemplu, echipei de vânzări să interogheze baza de date pentru identificarea piețelor neexploatate sau procesarea unor cantități masive de date pentru a oferi predicții mai exacte asupra rezultatelor afacerii.

  2. Asistenți virtuali și copiloți
    Asistenții virtuali inteligenți pătrund în cele mai diverse domenii de activitate, având rolul de copilot care ajută utilizatorii în desfășurarea activității. CAS Software a lansat încă din 2022 tehnologia AIA, anticipând într-o bună măsură aceste trenduri. Acești asistenți virtuali vor oferi suport din ce în ce mai util utilizatorilor în sarcini cotidiene, precum căutarea și sintetizarea informațiilor, înregistrarea acestora și crearea de task-uri în agendă, permițând oamenilor să facă ceea ce fac cel mai bine: să întrețină conversații, să arate empatie și să accelereze viteza deciziilor.

  3. CRM în cloud, cu precădere pentru micro și IMM
    Companiile de dimensiuni mici și mijlocii încep să înțeleagă că nu mai pot funcționa eficient fără sisteme informatice moderne. Obligativitatea trecerii la sistemul RO eFactura începând cu 1 ianuarie 2024 a determinat întreaga piață să adopte un mod de lucru bine structurat și digitalizat pentru operațiunile financiare. eFactura le-a arătat antreprenorilor că nu mai merge a ține evidența în Excel, iar la fel de repede vor înțelege că nici vânzările nu se mai pot baza pe Excel și e-mail. Pentru aceste companii, o soluție cloud CRM reprezintă singura opțiune în materie de CRM, oferind cel mai bun echilibru între funcționalități, accesibilitate, colaborare, administrare și costuri. Practic, având în vedere costurile și modul simplu de contractare/utilizare, orice entitate juridică (inclusiv micro și PFA-uri) își poate permite un sistem CRM.

  4. Utilizarea Realității Virtuale/Augmentate
    Realitatea Virtuală și Realitatea Augmentată încep să fie utilizate în tot mai multe domenii, iar aceste proiecte vor ajunge la clienți prin intermediul soluțiilor CRM. De exemplu, un magazin de modă din Cluj-Napoca prezintă clienților rochiile de mireasă cu ajutorul realității virtuale, oferindu-le o experiență imersivă pentru a lua cea mai potrivită decizie, fără pierde timp cu multiple probe. Asemenea proiecte vor aduce o dimensiune inovatoare în interacțiunea cu clienții.

  5. Revenirea interesului pentru specializările verticale
    Analiștii de la Forrester consideră că în 2024 revine interesul pentru sistemele CRM care integrează funcționalități/create special concepute pentru anumite domenii de activitate. Clienții doresc fluxuri operaționale și seturi de date predefinite pentru implementare rapidă. Această tendință nu înseamnă neapărat sisteme CRM dedicate 100%, ci posibilitatea personalizării cu seturi de funcționalități și module, sau aplicații în cazul CAS genesisWorld. Aceste aplicații sunt similare aplicațiilor mobile dintr-un marketplace ca Apple Store sau Google Play și permit îmbunătățirea soluției CRM cu funcționalități specifice.

  6. Extinderea modului de utilizare
    Multe companii folosesc licențele CRM cumpărate într-un mod relativ limitat, fără să exploateze sistemul CRM la adevărata capacitate. Cauzele sunt diverse, de la lipsa de timp și focus la lipsa de abilități digitale. În 2024, managerii își vor accentua interesul pentru a scoate mai multă valoare din sistemele CRM, indiferent dacă este vorba despre mobilitate, alinierea marketing-vânzări, operații de tip help-desk, integrare cu platforme de colaborare sau integrare cu social media. Acest pas important va crește gradul de rentabilitate al sistemelor CRM și va convinge tot mai mulți antreprenori că au făcut investiția potrivită.

  7. Hiperpersonalizarea relațiilor cu clienții
    Cu cât datele înregistrate în sistemele CRM sunt mai cuprinzătoare și detaliate, cu atât crește capacitatea de a personaliza experiența clienților. Tot mai multe companii vor înțelege în 2024 că au nevoie de date granulare pentru a crea relații unice cu fiecare client și a-i putea trimite mesaje individuale și recomandări relevante.

  8. Interfețe vocale și conversaționale
    Asistenții vocali precum Siri și Alexa, dar și comenzile vocale pentru automobile, au devenit o parte integrală a vieții noastre de zi cu zi. În 2024, sistemele CRM vor integra asistenți vocali pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului. Imaginați-vă accesarea informațiilor despre clienți, actualizarea înregistrărilor sau programarea apelurilor de urmărire, toate prin comenzi vocale. Această tendință va spori productivitatea și eficiența, în special pentru echipele de vânzări aflate în mișcare.


Dacă în 2024 aveți ca obiective creșterea avansată și dezvoltarea afacerii – și ce antreprenor nu are aceste rezoluții – utilizarea unui CRM nu este doar o opțiune, ci o necesitate. CAS genesisWorld este o soluție CRM care integrează un nivel superior de inovații tehnologice, iar cea mai bună cale de a înțelege această realitate este să cereți un demo oricărui dintre partenerii din România.


<< înapoi