10/01/23Vânzări și relații cu clienții în 2023. Tendințe pe care trebuie să le știți

Modul în care oamenii, personal sau ca angajați ai companiilor, căută, compară și cumpără produse sau servicii s-a schimbat fundamental în ultimii ani. Parte din cauza pandemiei, parte din cauza digitalizării, însă în mod evident vremurile în care oamenii de vânzări își luau agenda, dădeau telefoane, făceau vizite și închideau tranzacții s-au cam dus.

Vânzări și relații cu clienții în 2023. Tendințe pe care trebuie să le știți

Piața răspunde la alte mesaje, se informează pe alte canale, amână interacțiunile directe și cumpără într-un mod mult mai selectiv. Nu spunem că este mai bine sau mai rău, ci doar că este altfel, iar această nouă realitate necesită noi strategii și noi unelte de lucru.

Pentru 2023 este de așteptat ca un număr mare de companii să achiziționeze sisteme CRM, motivate fiind atât de finanțările nerambursabile disponibile (Digitalizare IMM oferă antreprenorilor acces la cca 350 milioane euro, CRM-ul fiind una dintre principalele tehnologii eligibile) cât și de necesitatea creșterii eficienței operationale. Dacă sunteți în căutarea unui sistem CRM, găsiți mai jos câteva aspecte esențiale care vor marca acest domeniu în 2023.

Aliniere marketing-vânzări-operațional.
Este o extindere naturală motivată de nevoia de eficiență și nevoia partajării informațiilor despre clienți la nivelul întregii organizații. Prin această aliniere, procesele de business devin mai consistente și mai coerente, iar clienții vor beneficia de o abordare unitară indiferent de palierul pe care interacționează cu organizația. Este un element necesar pentru crearea unei strategii moderne și perenă de "customer experience".

Noi definiții, reguli și principii pentru marketing și vânzări.
Vânzările și marketingul sunt unele dintre cele mai dinamice domenii, transformarea continuă fiind dictată de schimbările de mentalitate și comportament ale consumatorilor. Domeniul B2B nu face excepție, indiferent dacă este vorba despre trecerea de la buyer persona la buyer comitee sau despre orientarea către marketingul conversațional. În 2023, un termen probabil să devină frecvent întâlnit este "Conversation Qualified Lead", care va defini un prospect care și-a arătat interesul pentru un anumit produs sau serviciu prin intermediul unei conversații pe social media cu un angajat sau un chat bot.

Simplificarea extremă a sistemelor CRM.
Un adevăr pe care îl știm cu toții este că succesul unui sistem CRM stă în utilizare. Pe măsură ce tot mai mulți reprezentanți ai Generației Z intră în câmpul muncii, nevoia de simplificare crește. Nativii digitali văd cu alți ochi uneltele de lucru și au alte așteptări. Pentru aceștia, accesarea sistemului CRM de pe ceaua inteligentă va fi ceva normal, ca de altfel și o interfață în stil Instagram. Prin urmare, ușurința în utilizare, intuitivitatea și mobilitatea vor prevala asupra funcționalităților.

Extinderea funcționalităților bazate pe Inteligența Artificială
2023 va fi anul "Inteligenței Artificiale Conversationale" și succesul proiectului ChatGPT (câteva milioane de utilizatori în primele zile de la lansarea publică) este doar un exemplu. Angajații au nevoie de ajutor în derularea sarcinilor zilnice, iar AI-ul chiar asta va face. Un asistent virtual bazat pe AI va deveni la fel de obișnuit ca utilizarea Excel pentru calculul tabelar. Oamenii se vor familiariza în 2023 cu astfel de unelte. Mai mult, AI-ul are abilitatea de a reduce sau elimina înregistrările manuale de date, de a centraliza și sintetiza informații, de a capta date din corespondența cu clienții sau de a face sugestii predictive asupra conturilor care necesită follow-up etc.

Mai multe despre CRM și AI în articolul

CAS genesisWorld x14: CRM + AIA® – o bază solidă pentru trecerea la afaceri inteligente, de viitor și excelență în relațiile cu clienții

Personalizarea relației și account based marketing.
Pentru că piața răspunde tot mai greu la mesaje generale, iar prospecții au devenit tot mai selectivi, account based marketing va deveni o abordare standard. Este soluția necesară pentru personalizarea maximă a conversației cu piața și va trece din arsenalul marilor corporații către lumea SMB. Account based marketing schimbă perspectiva și pune accentul pe identificarea prealabilă a conturilor de mare valoare și targetarea factorilor de decizie prin personalizarea conținutului și mesajelor trimise. Un sistem CRM modern, precum CAS GenesisWorld, permite și companiilor mici sau mijlocii să pună în practică o astfel de strategie.

Dacă pentru 2023 aveți în plan achiziția unui sistem CRM nou, cu fonduri proprii sau prin intermediul unui program ca Digitalizare IMM, aveți în vedere aceste principii atunci când selectați soluția potrivită. Alegeți un sistem CRM gândit pentru viitor și nu pentru prezent pentru că, la fel ca timpul, nici economia și nici angajații nu stau pe loc, ci evoluează permanent. Succes!



<< înapoi