06/12/18Tendințele CRM așteaptate în 2019

6 tendinţe majore pe piaţa CRM, analizate de Mircea Prelipceanu, Head of Internaţional Sales CAS Software

2019 promite să fie un an interesant în sectorul CRM. În 2018 CAS CRM a aniversat 20 de ani de existenţă, soluţia fiind lansată în 1998, pe vremea când, Bill Clinton era încă președinte al SUA, iar Windows 98 era o tehnologie de ultimă generație.  Facem parte dintr-o industrie cu un ritm rapid de inovare, iar viitorul sună la fel de interesant ca ultimii 20 de ani. Inteligența artificială, asistenții inteligenți și procesele automatizate vor deveni o parte importantă a oricărei soluții CRM profesionale, iar acest lucru ne va permite să oferim un sprijin şi mai activ al clienților noștri în activitățile de vânzări, marketing și servicii. De asemenea, gestionarea problemelor actuale, cum ar fi protecția și securitatea datelor - în special în ceea ce privește Regulamentul UE privind protecția generală a datelor GDPR, mobilitatea cât și Cloud CRM securizat la maxim - vor deveni, de asemenea mai puternice datorită noilor tehnologii cât și noilor interfețe grafice oferite utilizatorilor. 

Inteligenţa artificială şi impactul asupra relaţiilor cu clienţii

Asistenții digitali și inteligența artificială vor avea, fără îndoială, o implicare din ce în ce mai multă în vânzări, servicii și marketing. Un exemplu excelent pe care îl vedem astăzi este "Picasso Search", soluţie AI pe care am lansat-o cu cea mai recentă versiune standard a CAS genesisWorld. Inspirat de celebrul citat din al lui Pablo Picasso: "Eu nu caut, eu găsesc", asistentul digital oferă o mână de ajutor pe tot parcursul zilei, evidențiind întâlnirile importante, documentele, oportunitățile de vânzare, sarcinile și contactele individuale, fără ca utilizatorul să fie obligat să le caute în mod activ. 

Configuratoare de produse integrate în CRM

În mod specific, în rândul IMM-urilor din sectorul industrial şi zona ingineriei, realizăm o creștere constantă a cererii pentru configuratoarele de produse și cotaţii integrate direct în soluțiile CRM, aşa numitele CPQ, Configure - Price - Quote. Semnificația acesteia se bazează foarte mult pe posibilitățile sporite pe care conectivitatea digitală și transparența le oferă în prezent companiilor, în același timp cu presiunile concurențiale care se intensifică. Companiile care doresc să devină mai orientate către clienți și care au ambiţia unui succes constant, trebuie să angreneze cât mai mult clienții existenți și să transforme clienții potențiali în vânzări cât mai repede cu oferte cât mai personalizate. Modulul CPQ, Configure - Price - Quote integrat în soluțiile CRM ajută la crearea de oferte detaliate, personalizate şi în timp cât mai scurt, pentru produsele unice adaptate la nevoile și dorințele clienților individuali. Acest lucru oferă un avantaj competitiv cheie și pune bazele pentru a crea răspunsuri emoționale pozitive din partea clienţilor, iar acest lucru păstrează şi creşte loialitatea pe tot parcursul aşa numitului “customer –journey”.

Automatizări extinse pentru marketing

Un alt domeniu care va deveni din ce în ce mai relevant este necesitatea creării de "relații digitale", inclusiv prin utilizarea mai intensă a funcţionalităţilor de marketing automation. Cu ajutorul acestor instrumente integrate, companiile pot comunica într-o manieră consecventă și orientată spre client: Noile lead-uri pot fi sistematic calificate. Lead nurturing converteşte prospecţii în clienţi pa baza unor campanii de marketing şi promovare complet personalizate . În acest fel, prospecţii au la dispoziție exact informațiile adecvate şi adaptate cerințelor lor individuale pe tot parcursul ciclului de viață al formării lor ca şi clienţi – cum ar fi white papers, informații despre produse, seminarii web și cursuri. În acest fel, prospecţii/clienţii potenţiali sunt ghidaţi mai eficient către produsul dorit, iar în acest proces devin clienți fideli.

Tot mai mult cloud

Cererea pentru produsele Cloud CRM este ridicată și în creștere! Factorii cheie pentru IMM-uri când vine vorba de soluţii în cloud sunt ușurința de operare, design intuitiv și suveranitatea digitală. Dar cât de sigure sunt datele mele despre clienți când le pun în cloud și mai ales … unde sunt stocate? Noua noastră soluţie cloud – SmartWe, este răspunsul exact la această nevoie. Deţinător al siglei "Software made and hosted în Germany" cât și câștigător al premiului “German Design Award 2018”, SmartWe combină accesul securizat cu un concept inteligent de utilizare şi design bazat pe noţiunea de app-in-app creat cu tehnologia CAS SmartDesign®.

GDPR şi protecţia datelor

CRM este, și va rămâne în viitor, un instrument cheie în acest scop, dar măsurile necesare pentru a asigura o implementare reușită trebuie evaluate individual de la companie la companie. Pentru acest lucru noi vă oferim asistență şi un ghid CRM cu privire la protecția datelor, acesta clarificând punctele care trebuie luate în considerare în direcţia EU-GDPR. Soluțiile noastre CRM oferă funcții standard care ajuta la respectarea cerințelor de protecție a datelor, cum ar fi alarmare la atingerea termenelor limita prevăzute de lege pentru ștergerea datelor, precum și ștergerea automată a înregistrărilor de date când este necesar. Cu toate acestea, în viitor, ca și astăzi, protecția datelor ar trebui privită ca o oportunitate pentru un dialog win-win cu clientul, şi nicidecum că un factor de risc.

Noi oportunităţi de explorat 

Rapoartele statistice publicate de Comisia Europeană arată o penetrare de maxim 25% a soluţiilor CRM pe piaţa din România. Similar, potrivit datelor Biroului Federal German de Statistică, doar 46% dintre companii utilizează un CRM şi doar 26% analizează datele despre clienți. În conformitate cu abordarea “Customer Centricity”, companiile de succes se străduiesc să-și cunoască clienții cât mai bine, putând astfel să-și alinieze produsele, serviciile și toate punctele de contact relevante către client. Scopul nostru, la CAS CRM este să oferim IMM-urilor soluții orientate spre viitor, permițându-le acestora să exploateze oportunitățile oferite de transformarea digitală într-o fază incipientă, și atragerea clienților lor pe bază emoțională ca "fani", cu ajutorul unui software care oferă ajutor în focalizarea pe clienţi și înțelegerea acestora.

Succes!

Mircea Prelipceanu

 

Despre Mircea Prelipceanu

Mircea Prelipceanu este Head of International Sales la compania CAS Software AG din Germania– unul dintre cei mai importanți furnizori din Europa de soluții CRM pentru întreprinderile mici și mijlocii. Peste 400.000 de utilizatori din peste 20.000 de companii beneficiază zilnic de avantajele CAS CRM: o soluție standard, foarte ergonomica, puternică, flexibilă in atingerea si satisfacerea nevoilor clienților. CAS Software primeste constant prestigioase premii, printre care se numara si “Top Innovator of the Year 2018” si “Employer of the Year”.