25/05/20Soft Net Consulting: „soluţia anticriză stă în digitalizare şi CRM”

Activă pe piaţa din anul 1999, Soft Net Consulting este prin excelenţă o companie de consultanţă şi implementare aplicaţii pentru managementul afacerii. Baza instalată de peste 800 de proiecte sunt cea mai bună dovadă. Pornită la drum cu două soluţii ERP în portofoliu, Soft Net Consulting a făcut pasul natural către CRM, reuşind să ofere clienţilor nu doar gestiunea resurselor financiare ci şi a proceselor de marketing, vânzări şi suport. Astfel, relaţia de parteneriat cu CAS Software AG a deschis noi oportunităţi de afaceri, pe care nici criza coronavirus nu a reuşit să le destabilizeze.

Soft Net Consulting a pornit în afaceri din Timişoara, având în portofoliu două soluţii de gestiune financiar contabila, foarte cunoscute în România: ASIS şi WinMentor. Pe acest drum, compania timişoreană şi-a construit un nume bun în rândul companiilor mici şi medii, aflate în căutarea unor soluţii integrate pentru managementul afacerii. Evoluţia economiei româneşti a adus însă schimbări şi pentru Soft Net Consulting, care a trecut la o etapa superioară de dezvoltare prin adăugarea unor noi linii de busienss şi extinderea serviciilor la nivel naţional.

“După 2015, am simţit ca businessul de ERP ne limitează, atât amprenta în piaţa cât şi evoluţia capabilităţilor. Prin urmare am făcut o analiză internă şi ne-am stabilit două obiective majore: extinderea naţională şi creşterea portofoliului. Cele două obiective erau corelate deoarece extinderea naţională implica şi existenţa unui portofoliu mărit care să permită atât creşterea complexităţii proiectelor cât şi abordarea unor nişe de piaţă. Acumulasem deja suficientă experienat încât cele două direcţii să reprezinte următorul pas logic.” Dorin Andreica, Managing Partner Soft Net Consulting

Prima decizie în extinderea naţională a fost înfiinţarea biroului de la Bucureşti, care astăzi are şapte persoane. Creşterea portofoliului a implicat însă o o analiză de business mai profundă atât a oportunităţilor cât şi a potenţialelor perteneriate tehnologice. În scurt timp, oferta comercială a Soft Net Consulting s-a îmbogăţit cu soluţii pentru gestiunea relaţiilor cu clienţii (CRM) şi gestiunea depozitului (WMS) precum şi soluţii complete pentru retail (server, aplicaţii, comunicaţii, reţele, POS_urî, case de marcat certificate fiscal etc).


Soft Net Consulting în lumea CRM
Sistemele CRM completează natural oferta de ERP şi Ware House Management şi generează oportunităţi majore de vânzare în ecosistemul deja existent de clienţi. Aducerea CAS genesisWorld CRM în portofoliu a fost făcută după o analiză obiectivă a furnizorilor şi soluţiilor disponibile. În perioada de planificare a extinderii, echipa de management a Soft Net Consulting a participat la CeBIT (ultima ediţia a celebrului târg german) pentru a evalua mai multe soluţii CRM. Oprirea la standul CAS Software AG a fost de bun augur, iar discuţiile cu echipa şi sesiunile de testare au fost convingătoare.

“Având experienţă cu soluţiile de business, am analiza foarte critic soluţiile vizate, încercând să facem o proiecţie foarte realistă a modului în care le-am fi implementat la clienţi. Am participat la discuţii cu o listă foarte strica de criterii: mobilitate, integrare cu Outlook, integrare cu centrala telefonică. CAS CRM le oferea pe toate, dar a câştigat şi prin gradul ridicat de customizare şi facilităţile de implementare. De asemenea, ne-au plăcut ergonomia soluţiei şi existenţa unei versiuni în limba româna, precum şi orientarea către parteneri şi disponibilitatea de a oferi suport”, mai afirmă Dorin Andreica.


Experienţa primului proiect
Primul proiect a venit rapid şi a confirmat atât importanţa mobilităţii pentru un business contemporan, cât şi gradul mare de customizare a soluţiei. Soft Net Consulting valida astfel că soluţia CAS genesisWorld CRM este dezvoltată pe o tehnologie de top, că oferă performanţă şi mobilitate, dar şi că echipa de implementare are capacitatea să livreze proiectele foarte rapid. Într-un timp foarte scurt, Soft Net Consulting a alocat noi resurse pentru linia de business CAS CRM, din cei 28 de angajaţi, trei fiind dedicaţi 100% pentru vânzări şi consultanţă pe soluţiile CAS. De asemenea, proiectele au crescut ca număr şi complexitate Printre cele mai recente proiecte finalizate se află Agrocomerţ SA, unul dintre cei mai mari dealer de tractoare şi combine Klaas, dar şi companii din domeniul IFN şi Servicii. Prin urmare obţinerea titlui de CAS Premium Parter 2020 nu a surprins pe nimeni.


Perspective actuale
Pentru anul curent, Soft Net Consulting are ca obiectiv finalizarea a zece proiecte CRM şi vede în criza coronavirus un accelerator şi nu o piedică. Totodată din acest an, în oferta companiei a intrat şi SmartWe, produsul cloud CRM dezvoltat de CAS Software AG şi care poate fi utilizat gratuit până la finele anului 2020. Cu SmartWe, Soft Net Consulting va targeta un segment nou de clienţi, mai apropiaţi de WinMentor ca structură de business şi complexitate. Existenţa celor două soluţii CRM în portofoliu (CAS genesisWorld pentru implementări la companii mijlocii si mari şi SmartWe cloud CRM pentru companii mici si micro companii) permite o abordare mai flexibilă şi extinderea ariei de acţiune, un avantaj competitiv important pentru piaţa din România.

“Criza actuală va forţa multe companii să se îndrepte către CRM pentru a avea control asupra oamenilor care lucrează de la distanţă şi asupra proceselor de business. Crizele economice tind să devină tot mai frecvente, ceea ce pune o presiune mare pe eficienţă şi flexibilitate, trăsături de business care pot fi atinse doar prin digitalizarea proceselor. Aici intervine CAS CRM, un produs de top, disponibil în orice variantă doreşte clientul şi însoţit de o metodologie de lucru foarte bine structurată. Avem toate elementele necesare ca să ajungem acolo unde ne dorim. Concurenţa este cu noi înşine, cu obiectivele proiectelor şi ale clienților,” încheie Dorin Dorin Andreica, Managing Partner Soft Net Consulting.

Pentru mai multe informaţii despre Soft Net Consulting accesaţi: softnetconsulting.ro