19/04/23Sistemul CRM - hub de informații și colaborare

Sistemul CRM nu mai este doar o unealtă pentru echipele de vânzări și marketing. În ultimii ani, a devenit hub-ul central de informații pentru orice companie, furnizând un mod foarte facil de colaborare între angajați, o singură sursă de adevăr pentru întreaga organizație și o perspectivă de 360 de grade asupra oricărui client, furnizor, angajat, partener de afaceri.


Sistemul CRM - hub de informații și colaborare

În mod curent, companiile care implementează CAS CRM pun un accent deosebit pe eliminare insulelor de informarmatie, pe obtinerea unui nivel ridicat de transperanta interna si fluidizarea colaborarii dintre departamente. Asitam la o schimbare de perceptie, prin care clientul iese din aria de interes a departemntelor de sales, marketing si suport si devine o preocupare activa pentru inrteaga companie.

Cu ajutorul CAS CRM am reușit să îmbunătățim semnificativ procesul de contractare pentru lanțurile de magazine și să eliminăm toate barierele pe care multa vreme le-am avut in aceste procese. Toate departamentele lucrează împreună consecvent printr-o platformă centrală, care este optimizată perfect cerințelor noastre de afaceri.” Florin Tanasescu, Business Analyst Lagardere Travel Retail.

Daca doriți să știti mai mutle despre cum utilizeaa Lagerdere Travel Retail sistemul CAS CRM accesati studiul de caz.

Au dispărut vremurile în care CRM-ul era văzut doar ca o bază de date cu informațiilor despre clienți. Soluțiile CRM de astăzi sunt mai degraba platforme de business care permit companiilor să-și gestioneze toate tipurile de interacțiuni (clienți, parteneri, angajați) într-un mod holistic, cu toate departamentele contribuind la o singură perspectivă asupra clientului. Acest articol va explora cum CRM-ul a evoluat într-un hub central de informații pentru companii și beneficiile de a avea o singură sursă de adevăr pentru datele clienților.

Colaborare facilă între angajați
În economia digitală, colaborarea este esențială. Companiile trebuie să asigure o colaborare fluentă și fără bariere între departamente pentru a fi sigură că oferă clienților cea mai bună experiență. CRM a devenit hub-ul central pentru colaborare, permițând angajaților din diferite departamente să lucreze împreună la sarcinile legate de clienți.

De exemplu, un reprezentant de vânzări poate colabora cu un reprezentant de asistență pentru clienți pentru a oferi cel mai bun posibil serviciu unui client. Reprezentantul de vânzări poate furniza informații despre istoricul și preferințele de cumpărare ale clientului, în timp ce reprezentantul de asistență pentru clienți poate aborda orice problemă sau îngrijorări pe care le poate avea clientul. Această colaborare asigură că clientul primește o experiență personalizată și fără probleme, ceea ce poate duce la o loialitate și venituri mai mari pentru companie.

O singură sursă de adevăr pentru întreaga organizație
A avea o singură sursă de adevăr pentru datele referitoare la clienti, task-uri, vanzari, target-uri etc este crucial pentru orice companie. Acest lucru asigură faptul că toată lumea din organizație are acces la aceleași informații, eliminând riscul de comunicare incorectă sau date contradictorii. CAS CRM pune in centrul atenției asa numitul „dosar al clientului”, in care sunt inregistrare digital toate datele asociate acestuia. Indiferent daca exista mai multe puncte de lucru in diverse locatii din tara, daca angajatii lucreaza mixt, unii de acasa iar altii de la birou, sau daca mai multi angajati interactioenaza cu acelasi client pe teme diferite, toti vor accesa acelasi la dosarul clientului. Orice modificare de date va fi disponbiila tuturor in timp real. De asemenea, pentru că CRM-ul este si un hub central pentru documente (contracte, oferte, documentatie tehnica, etc.) intreaga echipa va utiliza aceleasi documente in mod simplusi eficient. Daca un angajat de la Juridic opereaza o modificare pe un sablon de contract, agentul de vanzari aflat in drum spre un client va utiliza cea mai recenta versiune revizuita si corectata a acelui contract, fara a fi nevoie de alte actiuni.


Perspectivă la 360 de grade asupra oricărui client
Unul dintre cele mai importante avantaje ale unui sistem CRM este că oferă o viziune de 360 de grade asupra oricărui client. Aceasta inseamna că va oferi o imagine completă a interacțiunilor clienților cu compania, de la primul lor contact la cea mai recentă achiziție, indiferent de departamntul responsabil.

Avend aceasta perspectivă la 360 de grade, companiile pot înțelege mai bine nevoile și preferințele clienților lor, ceea ce le permite să ofere experiențe personalizate. De exemplu, dacă un client are o istorie a achiziționării anumitor produse sau servicii, compania poate adapta mesajele lor de marketing pentru a promova aceste produse sau servicii. Acest lucru poate duce la creșterea vânzărilor și a loialității clienților.

Mai mult, companiile pot identifica zone în care pot îmbunătăți experiența clienților. De exemplu, dacă un client a avut o experiență negativă cu suportul pentru clienți, compania poate aborda problema și poate lua măsuri pentru a se asigura că nu se întâmplă din nou în viitor. Având o viziune completă asupra interacțiunilor clienților cu compania, companiile pot lua decizii informate care să beneficieze atât clienții, cât și organizația.


Concluzie
În ultimii ani, sistemele CRM au evoluat de la aplicații pentru gestionarea operatiuilor de vanzari, marketing si suport la platforme de informare si colaborare in orice proces de afaceri. Alaturi de rolul unui hub central pentru datele despre clienti, furnizori, angajati, s.a.m.d, au primit functionalitati de project management, colaborare, analiză, asistentă virtuală etc.

Cu CRM ca hub central pentru datele despre clienți, companiile pot colabora mai ușor între angajați, au o singură sursă de adevăr pentru întreaga organizație și au o viziune de 360 de grade asupra oricărui client. Beneficiile unei platforme centrale de informații despre clienți sunt clare. Companiile pot oferi experiențe personalizate clienților lor, pot crește loialitatea și veniturile clienților și pot identifica zone pentru îmbunătățirea experienței lor cu clienții. În mediul de afaceri rapid de astăzi, având o soluție CRM puternică nu mai este un lux, ci o necesitate.



<< înapoi