14/02/23Mircea Prelipceanu CAS CRM: În 2023 dorim să extindem rețeaua de parteneri CAS în România

Piaţa românească de CRM a crescut constant în ultimii ani, pentru că antreprenorii au înțeles că nu mai pot creşte vânzările şi dezvolta afacerile fără un sistem CRM. Totodată, rezultatele partenerilor CAS Software, care au CRM-ul la nivel de core business, au arătat că interesul pentru produsele CAS este ridicat şi că acestea se potrivesc perfect companiilor românești. Deoarece CAS Software AG nu are birouri proprii în România, extinderea reţelei de parteneri este soluția perfecta pentru a satisface această cerere. Cea mai potrivită persoană să ofere mai multe informații despre acest proces este Mircea Prelipceanu, Head of International Sales la CAS Software AG.

Mircea Prelipceanu CAS CRM: În 2023 dorim să extindem rețeaua de parteneri CAS în România

Mircea, de ce consideri necesară extinderea reţelei de parteneri CAS în România?

În România, sectoarele IMM și Micro sunt ”flamânde” de digitalizare, iar oferta CAS de sisteme CRM se potriveşte de minune cu aceste segmente pe mai multe paliere: preţ, funcţionalităţi, flexibilitate.

Prețurile CAS CRM sunt foarte competitive și nu este un secret ca piaţa locală este sensibilă la acest aspect. Insă, deşi sunt atenți la preț, antreprenorii romani doresc să primească multiple funcționalități de business într-un singur sistem. Iar aici sistemele CAS genesisWorld si SmartWE excelează, deoarece soluțiile noastre includ multe din sistemele necesare unei afaceri: CRM, Document Management, Project Management, Helpdesk, Customer Portal și multe alte module si integrari cu sisteme terţe disponibile pe piata din Romania. Astfel clienţii nu trebuie să cumpere mai multe sisteme diferite şi nici să-şi bată capul cu integrarea acestora. Mai mult, sistemele noastre sunt flexibile şi permit adăugarea de noi funcţii fără programare şi costuri suplimentare.

Sunt beneficii foarte apreciate în mediul IMM și Micro, companii care nu au nici specialişti in aceasta directie şi nici bugete IT mari. Pentru că respectă aceste coordonate, cele două sisteme CRM pe care le oferim SmartWe şi CAS genesisWorld se potrivesc ca o mănuşă în România.

Clienţii care au ales sistemele CAS CRM sunt foarte mulţumiţi, iar referințele bune atrag mereu şi alți prospecți. În acest context, avem nevoie de noi parteneri certificati pentru a creşte baza instalată şi cota de piaţă.

 

Care consideri că este profilul ideal al unui partener CAS?

Avem două soluții CRM în portofoliu, SmartWe, care este 100% cloud și CAS genesisWorld, un sistem CRM complex, disponibil atât on-premises cât și hostat. Aceste două soluții se complementează una pe cealaltă ca abordare de piață şi pot acoperi orice nevoie de business, de la micro întreprinderi până la IMM-uri. Cu această ofertă scalabila, acoperim probabil cca 98% din toate firmele din România.

Prin urmare, din această perspectivă putem vorbi de două clase de parteneri. Prima categorie sunt cei care au ca focus doar soluţia SmartWe, iar aici se califică orice companie IT care doreşte să vândă soluţii/servicii cloud şi are un minim de know-how în domeniul vânzărilor de business software. În a doua categorie se califică partenerii cu focus pe ambele soluții, dar care au abilităţi şi experienţă în proiecte de ERP, CRM sau alte soluții software de business. Totodată acești parteneri trebuie să aibă și personal dedicat pentru vânzări, presales, consultanță tehnică și implementare.

 

Ce trebuie să facă un partener CAS pentru a avea succes?

Succesul partenerilor vine din specializarea pe soluţii de business în general şi CRM în special. O companie cu un portofoliul vast şi eterogen, care adaugă CRM alături de dezvoltare software, vânzări de servere şi imprimante, mentenanță IT şi outsourcing este puţin probabil să aibă un succes mare. Va avea probabil ceva proiecte, dar nu se va evidenția.

Experienţa la nivel de grup arată că abordarea ideală implica un portofoliu cu 2-3 produse complementare (ERP, CRM și BI, spre exemplu) care pot fi vândute şi integrate uşor în proiecte. Totodată, partenerii de succes dovedesc o bună înţelegerea a conceptului de Customer Relationship Management şi a capacităţii acestuia de transformare a afacerii clienţilor. Evident la fel de importantă este şi construirea unei echipe care să includă vânzători buni şi consultanţi care să poată construi soluţii pe cerințele oricărui beneficiar.

 

Ce angajament aştepţi din partea unui partener nou?

Primul pas pe care un nou partener trebuie să-l facă este să instaleze și să utilizeze CAS CRM în propria companie. Este cea mai bună cale să înțeleagă valoarea şi funcţionalitatea soluţiei. Ulterior, are nevoie de o echipă de vânzări care să atragă clienţi noi sau să descopere oportunități pentru CRM în conturile existente, un consultant de CRM pe aria de presales, care să facă prezentări detaliate şi aplicate, precum şi un consultant cu aptitudini tehnice care să gestioneze operațiunile de instalare şi configurare. Evident, toate acestea corelate cu acţiuni de marketing şi comunicare.

 

Ce avantaje oferă programul de parteneri CAS Software?

CAS Software AG are un program de parteneriat bine definit atât ca etape în relația de afaceri, cât şi ca beneficii. Noii parteneri au acces la certificare și training în soluţiile CAS ( Vânzare, Utilizare/ Administrare/ Customizare - Dezvoltare), toate aceste procese făcându-se online prin platforma de e-learning a CAS.

Susținem activitățile de marketing ale partenerilor şi le oferim unelte specifice: şabloane pentru website, şabloane pentru newsletter, evenimente comune, broşuri, acces la conturi demo, acţiuni de co-marketing etc. Simultan, avem o agendă cu webinarii lunare pentru parteneri, prin care să înveţe cum îi ajută funcţionalităţile din CAS CRM să câştige noi clienţi.

Din start, partenerii au acces la documentaţie și informații pentru vânzări şi marketing, unelte tehnice, descărcare de software, actualizări etc precum şi la suport tehnic dedicat (helpdesk) – fără limite de tickete deschise sau plată a acestor servicii. CAS implica multe resurse pentru reuşita partenerilor în vânzări (prezentări live customizate, negocieri de oferte, preţuri speciale) și chiar livrare de Lead-uri calificate. Pentru proiecte noi sau existente, partenerii beneficiază de suport de business (modelarea sau implementarea unor procese) sau tehnic (integrarea cu o altă soluţie).

La nivel economic exista avantaje la fel de importante, oferim discounturi şi margini foarte atractive care pot merge spre 40% şi chiar mai mult, în funcţie de nivelul de parteneriat.

 

Vizezi anumite regiuni sau oraşe?

Acolo unde este business, acolo văd şi parteneri care au succes. Totodată, cred că un partener care acţionează local nu va avea aceleaşi oportunităţi şi nu va obţine acelaşi rezultate ca unul care acționează regional sau naţional. După cum spuneam însă, specializarea și crearea unei echipe competitive contează mai mult decât acoperirea teritorială.



<< înapoi