11/04/19Metodologia CAS Software AG: implementare etapizată şi organizare germană

Raportat la implementarea unui sistem CRM, proverbul latin „victoria amat curam” ne-ar spune că succesul demersului are legătură directă cu pregătirea proiectului. Indiferent dacă este on premises sau cloud, utilizarea unui CRM are efecte majore asupra businessului, induce schimbări pozitive relaţiilor cu clienţii şi prin urmare necesită a abordare atentă atât din partea furnizorului cât şi a clientului.

Pentru că suntem o companie germană, ne plac lucrurile făcute temeinic şi cu organizare exemplară. Astfel am dezvoltat o metodologie de implementare care să asigure același mod de livrare a proiectelor, indiferent de piață, client său partener. Esența acestei metodologii constă în implementarea etapizata şi standardizarea modului de abordare. În cele din urma însă, valoarea unei metodologii de implementare stă în validarea acestea prin proiecte reale, iar în cazul CAS genesisWorld CRM vorbim despre o bază de clienţi care totalizează cca 400.000 de utilizatori.

Informaţii detaliate despre baza de clienţi CAS CRM găsiţi la: Referinţe

Utilizând abordarea şi metodele noastre de implementare, proiectul CRM va decurge conform așteptărilor iar la final rata de acceptare şi utilizare a soluției va fi foarte ridicată. Risipim astfel o temere, care apare frecvent în discuțiile cu antreprenorii din România, aceea a respingerii sistemului CRM de către utilizatori.

Metodologia CAS are trei etape principale şi este gândită astfel încât să includă toţi angajaţii implicaţi în relațiile cu clienții, pe întreg parcursul proiectului. Etapizarea şi abordarea structurata, profesionistă a proiectului reprezintă elemente esențiale pentru bunul mers al implementării. Conform metodologiei CAS, cele trei etape sunt:

Selecție şi Analiză. Este etapa de debut a proiectului, are că înțelegerea cerințelor beneficiarului şi crearea unei echipe comune. Conform metodologiei CAS, echipa de proiect include: Project Manager, utilizatori cheie şi CRM manager (din parte beneficiarului) şi ) Project Manager, Consultant de business, dezvoltatori, responsabil de cont. Este relevant ca în această etapă să aibă loc un transfer de încredere între furnizor şi beneficiar cât şi să fie stabilit un mod profesionist de lucru. Această etapă implică:

  • Întâlniri individuale
  • Stabilirea obiectivelor și a pașilor viitori
  • Consemnarea primelor cerințe
  • Prezentarea produsului
  • Crearea unui deviz
  • Vizitarea clienților de referință


Implementarea efectivă. Este cea mai consistentă etapa a proiectului şi vizează adaptarea CAS genesisWorld la specificul clientului, familiarizarea utilizatorilor cu funcționalitățile soluției şi trecerea cât mai lină la noul mod de lucru. Include:

  • Lansarea proiectului comun
  • Instruirea echipei de proiect
  • Analiza detaliată a cerințelor
  • Proiectare şi implementare
  • Testare extinsă
  • Instruirea tuturor utilizatorilor de către echipa de proiect/utilizatorii cheie
  • Lansarea în producție


Optimizare şi dezvoltare. Este etapa de rafinare a proiectului, care poate rezolva aspecte identificate în urma trecerii în producție, precum şi idei noi apărute în urma utilizării efective. Această etapă include:

  • Adaptări și optimizări
  • Îmbunătățirea continuă a soluției CRM
  • Instruirea noilor angajați
  • Adăugarea de funcționalități noi

Pentru fiecare dintre aceşti paşi, echipa de proiect trebuie sa stabilească date concrete, obiective şi indicatori prin care să evalueze calitatea rezultatelor. Feedback-ul captat după fiecare evaluare este reintegrat în procesul de implementare, iar stadiul proiectului este cunoscut de întreaga echipă.

Respectarea etapelor şi sub etapelor duce la o bună personalizare a soluţiei ( înţelegerea funcţionalităţilor standard duce la cerinţe ponderate de customizare şi implicit la o mai bună încadrare în timp şi buget) dar şi la o acceptare a soluţiei de către beneficiari (angajaţii implicaţi în proiect înţeleg mai bine soluţie şi sunt mai motivaţi să o utilizeze).

Alături de metodologie, există pentru succesul unui proiect CRM mai contează şi

  • Implicarea exemplară a managementului
  • Informarea întregii companii
  • Evidenţiere tuturor aspectelor care ţin de interacţiunea cu clienţii
  • Trasarea clară a proceselor de business
  • Existenţa unei strategii coerente de relaţii cu clienţii

Citiţi în acest sens şi postul Elemente de succes in proiecte CRM: Elemente de succes in proiecte CRM

Indiferent de piaţa pe care activează, toţi partenerii autorizați CAS CRM cunosc metodologia de implementare şi sunt familiarizați cu procedurile acesteia. Mai mult, aceştia beneficiază de sprijinul CAS ori de cate ori este necesar.