11/05/22Lagadere Travel Retail eficientizează managementul contractelor cu platforma CAS XRM

Lagardere Travel Retail este un membru vechi al ecosistemului de clienţi CAS Software AG, însă ca referință publică este una dintre cele mai recente. Compania, care operează un lanţ de peste 300 de magazine în sistem de franciză, utilizează CAS XRM pentru gestionarea eficientă a tuturor contractelor de închiriere şi tipurilor de relaţii şi interactiuni generate de acestea.


Lagadere Travel RetailStudiu de caz despre proiectul CAS XRM derulat în România de Lagardere Travel Retail cu ajutorului partenerului Melior Cras este deja disponibil pentru download. Descărcați studiul de caz Lagardere Travel Retail.

Despre compania Lagadere Travel Retail sunt multe de spus, dar în esenţă este un jucător cheie pentru comerţul din zone de tranzit (aeroporturi, gări, metrou, galerii comerciale, centre de afaceri). În România, compania este prezenta de peste 20 de ani, acoperind segmente multiple de retail: News & Convenience, Gifts & Souvenirs şi Foodservice. Reţeaua include cca 300 de magazine, cu un portofoliu de opt branduri, dintre care cele mai cunoscute sunt INMEDIO, HUB CONVENIENCE, 1 MINUTE şi SO.COFFEE.

Provocările proiectului
Lagadere Travel Retail se dezvolta accelerat pe piaţa din România, iar creşterea numărului de magazine a generat provocări în gestionarea contractelor de închiriere a spaţiilor. Pentru a eficientiza această activitate companie şi-a propus să automatizeze colaborarea dintre angajaţii/departamentele implicate în acest proces, să eficientizeze managementul contractelor de închiriere şi să gestioneze mult mai bine toate cheltuielile asociate. Acest obiectiv implica atât managementul documentelor în sine, cât mai ales corelarea clauzelor contractuale cu facturile emise şi preluarea datelor în sistemul ERP al companiei.

Pentru alegerea soluţiei potrivite, compania a derulat o analiză a pieţei şi a soluţiilor disponibile. Deoarece proiectul avea cerinţe foarte specifice şi un nivel ridicat de complexitate, compania a preferat o platformă XRM şi nu o soluţie CRM, iar combinaţia câştigătoare a fost CAS genesisWorld XRM şi Melior Cras, partener certificat CAS Software.

Despre Melior Cras puteţi citi şi articolul: Melior Cras ajută companiile româneşti să-şi optimizeze relaţiile de afaceri folosind CAS CRM

De ce CAS XRM?
De multe ori, relaţiile de business nu implică doar acţiuni de vânzări, marketing şi suport, cele trei coordonate tradiţionale ale unui sistem CRM. Prin urmare, pentru abordările mai largi care vizează şi alte tipuri de relaţii şi interacţiuni este nevoie de o platformă care să ofere mai mult. CAS genesisWorld XRM acţionează pe un palier superior relaţiilor comerciale şi se mapează pe orice tip de interacţiune sau lucru colaborativ. CAS XRM are capacitatea să gestioneze unitar relaţiile dintre oameni (angajați, clienţi, membri) mijloace fixe (echipamente, dotări) şi elemente virtuale (documente, evenimente, subscripţii, contracte etc). Astfel, XCRM este o soluţie potrivită în egală măsură pentru activităţi comerciale directe, indirecte şi chiar necomerciale.

Cerinţele beneficiarului nu priveau managementul relaţiilor cu clienţii, deci nu vorbim despre un proiect de tip CRM. Proiectul presupunea automatizarea relaţiilor de colaborare între departamente şi a relaţiilor cu furnizorii de spaţii, cu cerinţe foarte specifice acestui domeniu de activitate. În consecinţă aveam nevoie de o soluţie foarte flexibilă, capabilă să gestioneze relaţii cu orice tip de entităţi. Iar CAS genesisWorld XRM este o astfel de soluţie,” afirmă Ioana Răzvan, director general, Melior Cras.

Într-o primă etapă, Melior Cras a făcut o analiză atentă a cerinţelor şi condiţiilor specifice activităţii Lagardere Travel Retail. Au fost derulate discuţii cu principalii beneficiari interni pentru înţelegerea fluxurilor de lucru, a circuitului informațiilor şi documentelor şi colaborării interdepartamentale. Întreg procesul şi fluxurile de lucru au fost modelate şi mapate în platforma CAS XRM. Pentru importul automat al datelor, platforma CAS a fost integrată cu sistemul ERP SAP şi soluţia de Business Intelligence, deţinute de beneficiar.

Proiect finalizat, client mulțumit
Prin utilizarea CAS genesisWorld XRM, Lagardere Travel Retail a creat un mediu colaborativ performant care să permită trasabilitatea completă a contractelor de închiriere (modificări, staturi etc) şi scurtarea timpului de aprobare a acestora. Sistemul oferă facilități avansate de căutare, identificare şi arhivare a documentelor. Totodată proiectul XRM oferă un suport important pentru contabilitatea bazată pe angajamente (accruals) ţinută de beneficiar.

Cu ajutorul soluţiei CAS genesisWorld xRM dezvoltată și customizată de Melior Cras am reuşit să eliminăm blocajele din procesul de contractare a spaţiilor pentru reţeaua de magazine Lagardere Travel Retail. Toate departamentele lucrează unitar şi coherent, iar compania are capacitatea să se alinieze rapid la orice oportunitate sau schimbare apărută în piaţă. Pentru proiectul nostru, CAS XRM s-a dovedit o platformă performantă, dar totodată extrem de flexibilă şi configurabilă” afirmă Florin Tănăsescu, Business Analyst, Lagardere Travel Retail.

Pentru mai multe informaţii despre acest proiect (obiective, cerințe și rezultate), accesaţi studiul de caz Lagardere Travel Retail: PDF downloadabil.

<< înapoi