22/05/24La ce îți folosește un sistem CRM dacă ai deja un ERP?

Pentru multe companii, implementarea unui sistem ERP este primul pas către digitalizare și modernizarea modului de lucru. Motivația reală a acestor proiecte este legată și de obligațiile de raportare fiscală către autorități, activități pentru care un sistem ERP este imperios necesar. Gândiți-vă doar ce agitație au declanșat proiecte ca SAF-T și eFactura și ce presiune au pus pe companiile lipsite de digitalizare.


La ce îți folosește un sistem CRM dacă ai deja un ERP?

De aceea, în mod curent, numărul companiilor care au și operează un ERP este mai mare decât al celor care au un sistem CRM, chiar dacă, într-o lume ideală, aceste două sisteme ar trebui implementate împreună într-o arhitectură integrată. Chiar dacă cele două sisteme sunt diferite, rămân însă interdependente într-un grad ridicat și, pentru majoritatea companiilor, sunt în egală măsură esențiale. Împreună, ridică nivelul de digitalizare al activității și oferă ajutor pentru creșterea eficienței și a profitabilității. Acesta este și motivul pentru care soluția CRM CAS genesisWorld se integrează prin conectori dedicați cu cele mai cunoscute ERP de pe piața locală: ASISERP, SAP Business One, Microsoft Dynamics, Winmentor etc.

ERP și/sau CRM?
„Avem ERP, sigur ne mai trebuie și CRM?” se întreabă unii antreprenori, în general cei care preferă să lucreze încă pe hârtie sau în Excel. Realitatea este că ambele aplicații ERP și CRM contribuie la digitalizarea și succesul organizației tale. Totuși, ele nu sunt interschimbabile. CRM-ul și ERP-ul sunt tehnologii complementare care ajută la administrarea eficientă a unei afaceri.

Un sistem de planificare a resurselor întreprinderii (ERP) îmbunătățește eficiența operațională. Acest lucru se realizează prin automatizarea proceselor și utilizarea unei surse de date centrale pentru gestiune financiară, managementul stocurilor și realizarea inventarului, achiziții, resurse umane și alte funcții critice ale organizației.

O soluție de management al relațiilor cu clienții (CRM) stimulează achiziția și retenția clienților și ajută la creșterea vânzărilor. CRM-ul stochează informațiile despre clienții actuali și potențiali și automatizează procesele legate de parcursul unui client. Acest sistem sincronizează datele de interacțiune între echipele de vânzări, marketing și suport pentru clienți.

După cum puteți observa, cele două soluții au arii de acoperiri diferite. Evident, exista unele sisteme ERP care stochează și date despre clienți, așa cum exista soluții CRM care au și funcții de contabilitate. Acestea sunt însă excepții, care în general nu prestează bine niciuna dintre funcții. Așa cum un sistem CRM nu poate îndeplini funcțiile unui sistem ERP, la fel și un sistem ERP nu poate înlocui un CRM eficient.

Pe acest subiect citește și articolul: Sistemul CRM - hub de informații și colaborare

Avantajele integrării ERP-CRM
Unul dintre cele mai mari avantaje ale integrării ERP și CRM este că oferă o imagine completă asupra activității companiei. De la vânzări și suport la finanțe și contabilitate, aceste sisteme oferă vizibilitate pe toate palierele unificând procesele de producție/distribuție cu cele comerciale. Ce manager nu își dorește să poată corela facil obiceiurile de cumpărare ale clienților și previziunile de vânzări cu planificarea producției și disponibilitatea stocurilor.

Sincronizarea datelor financiare cu cele comerciale. CRM-ul conține informații despre lead-uri și contacte ale clienților legate de comenzile de vânzări, în timp ce ERP-ul deține informații despre clienți și conturi asociate cu facturarea, expedierea și plata. Sincronizarea acestor puncte păstrează informațiile de contact și cont corecte, fără redundanțe.

Accesarea informațiilor despre oferte și comenzi. Ofertele de vânzări provin, de obicei, din sistemul ERP, dar reprezentanții de vânzări au nevoie de acces la oferte și preferă să lucreze dintr-un singur sistem: CRM-ul. Comenzile de vânzări sunt, în general, introduse în CRM de către reprezentanții de vânzări, dar ERP-ul gestionează comenzile, generează facturi, îndeplinește comenzi și expediază produse. Integrarea datelor între sistemele CRM și ERP păstrează corectitudinea ofertelor și comenzilor și permite reprezentanților de vânzări să obțină totul din CRM.

Utilizarea istoricului comenzilor de vânzări din ERP în cadrul unui CRM. Istoricul comenzilor de vânzări este o informație valoroasă, iar companiile folosesc inteligența artificială (IA) pentru a prezice achizițiile viitoare. Istoricul facturilor și valoarea acestora se păstrează în general în ERP, așa că aceste înregistrări trebuie sincronizate cu CRM-ul pentru ca reprezentanții de vânzări să aibă acces la informații.

Vizualizarea statutului plăților și stabilirea unor limite de creditare. Termenele de plata și încasările sunt stocate în sistemul ERP, însă vânzătorii au nevoie de aceste date în cadrul negocierilor. Este util ca aceștia să știe plățile restante și limitele de credit pentru a ajuta la reducerea termenelor de plată și colectarea restanțelor.

Acces la informații despre produse, oferte, prețuri și inventar. Ofertele de produse, prețurile și inventarul se află adesea în ERP. Reprezentanții de vânzări au nevoie de acces la aceste informații pentru propunerile clienților, disponibilitatea produselor și altele. De asemenea, trebuie să comunice starea comenzilor cu clienții, astfel că integrarea informațiilor despre produse din ERP cu CRM-ul ajută la simplificarea procesului de vânzări.

Opțiuni de integrare pentru CAS genesisWorld
În plus față de funcțiile de bază, CAS genesisWorld oferă numeroase extensii și integrări. Datorită framework-ului proprietar OpenSync de la CAS, orice soluție terță poate fi integrată fără probleme, astfel încât datele să fie gestionate unitar și nu insular. Mai mult, pentru sistemele ERP foarte populare există conectori predefiniți care simplifică operațiunile de integrare și facilitează schimbul de date.

Lista soluțiilor ERP care au integrare cu sistemul CAS genesisWorld este foarte lungă, având în vedere numărul mare de companii europene care folosesc CAS. Este vorba de soluții intens utilizate în mediul IMM precum: SAP Business One, Sage ERP, Mesonic, Abacus, Microsoft Dynamics etc.

Situația nu diferă nici pe piața locală. Parteneri CAS precum Soft Net Consulting și NEXT RMA iSolutions au experiență bogată în implementări de sisteme ERP și baze mari de clienți. Prin urmare, există numeroase referințe pentru integrarea facilă a CAS CRM cu soluții ca AsisERP, SoftOne sau WinMentor Enterprise.

Partenerii CAS Software din România te pot ajuta oricând să integrezi CRM CAS genesisWorld cu orice sistem ERP ai în organizație sau intenționezi să implementezi. Astfel, vei putea beneficia de o perspectivă unică asupra operațiunilor prin centralizarea și unificarea datelor financiare și de producție cu cele despre clienți și vânzări.

<< înapoi