Pentru că în CRM, utilizatorii creează permanent mesaje, oferte, campanii, rezoluții sau analize, GenAI vine cu un aport semnificativ pentru simplificarea activității. Prin urmare, devine evident că sistemele CRM sunt printre soluțiile de business în care această infuzie de inteligență este cea mai bine primită.
De altfel, CAS genesisWorld a făcut deja un pas important în tranziția către un CRM Generativ, iar prim modulul AI Connect, aduce inteligența artificială generativă mai aproape de utilizatori. Cu AI Connect, beneficiarii pot integra rapid unelte GenAI precum ChatGPR sau Mistral AI pentru a ajuta utilizatorii să creeze, să editeze sau chiar să traducă textele și mesajele necesare în activitatea cotidiană sau în interacțiunile cu clienții
Citește și: Cum modelează inteligența artificială gestionarea relațiilor cu clienții (www.cas-crm.ro/despre-noi/noutati-evenimente/noutati/noutati-detalii/article/cum-modeleaza-inteligenta-artificiala-gestionarea-relatiilor-cu-clientii.html )
CRM+GenAI=CRM Generativ. Ce este și cum schimbă regulile jocului în managementul relațiilor cu clienții
Inteligența artificială este parte din CRM de ani buni, însă CRM-ul Generativ reprezintă o etapă superioară. În ciuda temerilor că GenAI ar putea reduce relevanța platformelor CRM, realitatea este cu totul alta: integrarea inteligenței artificiale generative permite analizarea rapidă a unor volume uriașe de date despre clienți, generarea de conținut cu ton uman și livrarea de interacțiuni personalizate, la scară largă.
Analiza rapidă a unui lead nou, rezumatul automat al informațiilor, identificarea celor mai relevante insight-uri și generarea de e-mailuri personalizate — toate acestea pot fi făcute în câteva secunde cu ajutorul GenAI, direct din CRM. Rezultatul: agenții de vânzări devin mai eficienți și pot interacționa personalizat cu mai mulți potențiali clienți, în același timp.
În plus, Forrester anticipează (www.forrester.com/report/how-generative-ai-will-transform-crm/RES138044 ) că GenAI va aduce și schimbări în modul de utilizare al sistemelor CRM. Mai exact, interacțiunea cu CRM-ul tinde să devină conversațională, iar experiența utilizatorului este mult simplificată pentru că sunt afișate mai puține date și opțiuni de navigare. GenAI analizează și anticipează acțiunile și pașii următori ai utilizatorilor, oferind recomandări inteligente care iau forma unei simple conversații în limbaj natural.
Un CRM Generativ combină funcționalitățile clasice ale unui CRM cu puterea inteligenței artificiale generative, folosind modele avansate și algoritmi pentru a analiza rapid atât date publice, cât și informații private despre clienți și nu numai. Astfel, CRM-ul devine un asistent proactiv care generează conținut umanizat (emailuri, recomandări, răspunsuri), oferă insight-uri și predicții precise, anticipează nevoile utilizatorilor și simplifică interacțiunea prin comenzi în limbaj natural. Prin integrarea GenAI, companiile pot automatiza sarcinile repetitive, previziona comportamentul clienților și crea campanii de marketing țintite, pentru o experiență mai eficientă, personalizată și predictivă în relația cu clienții.
Avantajele concrete ale integrării GenAI cu CRM
Potrivit raportului PwC Workforce Hopes and Fears 2024, (www.pwc.ro/en/press-room/press-releases-2024/pwc-report--the-majority-of-romanian-employees-want-to-use-artif.html ) jumătate dintre respondenții români se confruntă cu creșterea volumului de muncă. Majoritatea (70%) văd în GenAI o șansă reală de a învăța, crea și lucra mai bine. Pe măsură ce GenAI devine tot mai integrată în CRM, companiile observă o creștere rapidă a eficienței. Am rezumat câteva dintre beneficiile utilizării acestei tehnologii:
Asistență în timp real: Chatboții și asistenții virtuali powered by GenAI oferă suport imediat clienților și angajaților, răspunzând rapid întrebărilor și rezolvând problemele uzuale fără intervenție umană.
Creșterea productivității : GenAI crește productivitatea prin preluarea sarcinilor administrative de rutină precum redactarea emailurilor, actualizarea bazelor de date, răspunsul la cereri de ofertă, crearea de note, rapoarte și conținut de marketing. Astfel, echipele pot să se concentreze mai mult pe activități creative și strategice.
Crearea de experiențe personalizate pentru clienți: GenAI analizează rapid date complexe despre clienți, preferințele și nevoile lor, extrăgând informațiile esențiale despre oportunități. Aceste date sunt actualizate în timp real pentru ca echipa să poată livra conținut personalizat, de la emailuri și mesaje adaptate, până la recomandări de produse și materiale promoționale relevante.
Măsurarea performanței și decizii informate, bazate pe date: Și pentru că GenAI analizează rapid cantități mari de date, poate genera rapoarte complexe cu recomandări clare despre oportunități noi, optimizarea strategiilor de vânzări și alocarea eficientă a resurselor. Astfel, companiile iau decizii inteligente și își îmbunătățesc performanța.
Reducerea erorilor umane: Automatizarea sarcinilor repetitive și generarea de conținut cu ajutorul GenAI reduc riscul apariției greșelilor sau omisiunilor în procesul de comunicare și gestionare a datelor.
Impactul pe departamente. Scenarii de utilizare a GenAI din CRM
Descoperiți mai jos cum aduc valoare aceste beneficii fiecărui departament din companie:
Vânzări GenAI integrată în CRM sprijină echipele de vânzări prin automatizarea creării de conținut personalizat, cum ar fi oferte, prezentări și emailuri de follow-up, și prin recomandarea momentului și canalului optim pentru contactarea potențialilor clienți. De asemenea, poate analiza în timp real date complexe despre lead-uri pentru a le evalua valoarea și a oferi sugestii personalizate care cresc engagementul acestora. GenAI identifică oportunități de upselling și cross-selling, generând recomandări adaptate pentru a crește valoarea tranzacțiilor. Totodată, automatizează rapoartele de performanță, oferind echipelor informații detaliate și actualizate despre rezultate, fără muncă manuală, simplificând luarea deciziilor și optimizarea strategiei de vânzări.Marketing GenAI poate ajuta echipele de marketing la segmentarea precisă a clienților pe baza preferințelor și comportamentului acestora, permițând crearea de grupuri țintă relevante pentru campanii personalizate. De asemenea, facilitează generarea rapidă de conținut personalizat la scară largă, inclusiv texte și imagini în mai multe limbi, ceea ce simplifică crearea și testarea campaniilor de marketing. În plus, susține generarea de lead-uri prin conceperea campaniilor de nurturing adaptate și crește eficiența investițiilor în marketing, oferind analize și rapoarte detaliate care ajută la optimizarea performanței campaniilor și maximizarea ROI-ului.Customer Support Generative AI în CRM automatizează răspunsurile prin chatbots și asistenți virtuali disponibili nonstop, ceea ce asigură suport rapid și constant. De asemenea, ajută la rezolvarea mai eficientă a cazurilor, analizând rapid interacțiunile și istoricul clienților pentru a oferi recomandări concrete și răspunsuri automate la întrebările frecvente. Astfel, agenții au mai mult timp pentru situațiile complexe. În plus, facilitează gestionarea cunoștințelor prin actualizarea automată a bazei de informații și crearea de ghiduri și FAQ-uri utile atât pentru agenți, cât și pentru clienți. Pentru echipele din teren, GenAI oferă acces rapid la profiluri și istoricul clienților. Astfel, serviciul clienți devine mai rapid, mai relevant și mai eficient.Alte departamente Pentru departamentul de HR, GenAI în CRM creează materiale personalizate de onboarding și training. Toate echipele interne pot folosi CRM-ul pentru a rezuma automat comunicările pentru o mai bună aliniere și coordonare. În plus, GenAI facilitează schimbul de cunoștințe între departamente pentru a evita munca inutilă, generând totodată hărți detaliate ale parcursului clienților, oferind informații utile pentru a îmbunătăți experiența clienților în fiecare etapă.
GenAI în CAS genesisWorld
După cum spuneam și la început, CAS CRM beneficiază deja de AI Connect ( disponibil în versiunile x16.1.4 și x15.2.4 ale CAS genesisWorld) și deschide orizonturi practic nelimitate pentru îmbunătățirea și personalizarea mesajelor și comunicării. CAS CRM devine astfel un CRM Generativ flexibil și puternic care susține utilizatorii în orice etapă a interacțiunii cu clienții sau partenerii de afaceri.