17/03/21Despre asistenţii digitali sau cum să câştigi timp cu CAS CRM

Termenul asistent virtual sau asistent digital are o conotaţie foarte largă. Inițial a desemnat o persoană care oferă servicii administrative de la distanţă, însă în ultimi ani se referă mai mult la unelte digitale care permit automatizarea task-urilor, si oricarei alte activitati. În esenţă, asistenţii digitali ajută diverse categorii de utilizatori să fie mai organizați, mai eficienţi şi să câştige timp. CAS genesisWorld în sine este un sistem CRM care permite departamentelor de vânzări, marketing, suport, management şi nu numai, să fie mai eficiente şi să câştige timp, si de cativa ani buni incoace oferă un ajutor suplimentar inteligent.

Asistenţii digitali folosesc elemente de inteligenţă artificială, machine learning şi procesare naturală a limbajului pentru a înţelege intenţia utilizatorului şi a-l sprijini proactiv în ceea ce face. Aplicaţia captează acţiunile utilizatorului şi combină un volum mare de date pentru a crea tipare comportamentale. Astfel asistentul digital inteligent învaţă profilul, preferinţele şi aria de acţiune a utilizatorului şi oferă acestuia informaţii sau recomandări corelate cu activităţile derulate. Mai mult, învaţă în timp şi rafinează rezultatele.

CAS Future Labs, divizia de cercetare a CAS Software AG, pune mare accent pe dezvoltarea tehnologiei “smart assistant”. Mai concret, este vorba de integrarea în CAS CRM a acestor elemente de inteligenţă artificială, care să ajute utilizatorii în activitatea cotidiană. Spre exemplu, în CAS CRM acest ajutor vine sub forma afişării predictive a unor informaţii (în funcţie de ceea ce face utilizatorul în sistem, asistentul digital intuiește ce vrea să caute) sau a unor recomandări pe baza informațiilor acumulate. (asistentul digital calculează probabilitatea închiderii unei oportunităţi). Nu vă imaginaţi un astfel de smart assistant ca pe Jarvis din celebrul film Iron Man. Nu face conversaţii savante şi nici auto ironice, tehnologia actuală nu este încă acolo. Ajută însă utilizatorii să deruleze mai multe activităţi, cu minimă intervenţie manuală, adică mai puţine click-uri, mai puţin text introdus etc. Este mai degrabă un asistent personal tăcut, care nu bea cafea şi nu merge în vacanţă.

Funcționalități inteligente în CAS CRM:

  • Picasso Search. Inspirat de celebrul citat al lui Pablo Picasso: "Eu nu caut, eu găsesc", asistentul digital oferă o mână de ajutor pe tot parcursul zilei, evidențiind întâlnirile importante, documentele, oportunitățile de vânzare, sarcinile și contactele individuale, fără ca utilizatorul să fie obligat să le caute în mod activ. Informaţia necesară şi relevanta’ă fiecărui utilizator este găsită în mod automat şi individualizat, fără a fi de cele mai multe ori necesară introducerea de criterii/ cuvinte de căutare. Picasso Search este disponibil şi cu aplicaţiile mobile CAS CRM.

  • Picasso Search‘s MyDay. Este un widget ce poate fi setat ca ecran de pornire pe telefonul mobil şi care anticipează şi ordonează inforamtiile necesare utilizatorului, în funcţie de agenda, rol în organizaţie, profil etc.

  • Adress Wizard. Captează automat, din email, pagini web şi documente digitale, elemente ale unei adrese şi le adăugă în câmpurile predefinite din CAS CRM, fără ca utilizatorul să scrie un singur cuvânt la tastatură.

  • CAS Card scanner. Combină tehnologia OCR cu functionalităţile de adress wizard şi adăugă automat în sistemul CRM o carte de vizită, cu analiza şi interpretarea câmpurilor specifice. Semnalează duplicatele sau erorile din structura unei adrese poştale.

  • Verificarea şi îmbunatăţirea automată a datelor din surse externe. Asistentul digital verifică datele introdusese, le compară cu alte surse interne sau externe cu autoritate şi le modifica sau completează dacă este cazul. Este o funcționalitate care intervine automat la adăugarea unei adrese noi atât pentru verificarea eventualelor duplicate cât şi a gradului de acurateţe. Este disponibilă în 40 de ţări.

  • Evaluarea ratei de închidere a vânzărilor. Aplicaţia evaluează automat potențialul de închidere a unei vânzări pe baza unor algoritmi şi formule de calcul. Astfel, utilizatorii se pot concentra pe tranzacţiile cu cele mai evidente oportunităţi.

  • Gestiune documente şi corespondenţă. Asistentul digital identifică natura unui document şi îl adaugă automat la categoria potrivită: raport, contract, ofertă etc. De asemenea, corelează automat corespondenţa primită cu adresele şi contactele asociate.


Iată doar câteva activităţi ce pot fi simplificate sau preluate de un asistent digital. Devine limpede, că pe viitor, un sistem CRM lipsit de funcţionalităţi inteligente nu îşi va atinge obiectivele de bază. Nu va oferi creşterea de eficienţă aşteptată de toată lumea şi nici nu va fi utilizat cu plăcere de către echipă. Cu toţii ne dorim ca munca noastră să fie mai uşoară şi ca tehnologia să preia cât mai mult din sarcinile de rutină, mari consumatoare de timp şi energie. CAS genesisWorld merge în această direcţie, iar CAS Future Labs promite multe noutăţi interesante în următoarea versiune. Nu degeaba am fost premiaţi în 2020 pentru “Cea mai inovatoare companie IT din Germania”.

Inteligența artificială are multiple derivări tehnologice şi accepta multe scenarii de utilitare. Analytical AI, funcţional AI, interactive AI, visual AI, fiecare îşi găseşte locul în spaţiul digital al unei companii. Asistenţii digitali devin tot mai sofisticaţi, încep să înţeleagă contextul unei conversaţii şi să facă analiza sentimentelor, să recunoască şi să clasifice imagini şi obiecte, pentru că în final să simplifice munca utilizatorilor. Astfel vom avea mai mult timp să creăm, să planificăm sau să analizăm şi de ce nu, să ne bucurăm cu adevărat de ceea ce facem.