06/12/18Descoperă funcţionalităţile de geomarketing din CAS genesisWorld

Conceptul de geomarketing a intrat pe piaţă de câţiva ani şi a fost exploatat cu precădere de marile lanţuri de retail, mall-uri, dealeri auto etc. Acoperirea este însă mult mai mare, iar geomarketingul are potenţial ridicat pentru orice companie B2B cu vânzări distribuite geografic şi pentru care localizarea clienţilor poate avea un impact în strategia de business.

Datele generate de geomarkeitng pot fi utilizate pentru a genera campanii de vânzări pe o anumite regiune, pentru extinderea acoperirii serviciilor într-un anumit judeţ chiar pentru a organiza un eveniment sau o serie de întâlniri într-un anumit oraş. Pe baza înregistrărilor din CRM, echipele de marketing şi vânzări pot genera noi activităţi cu un impact semnificativ. De asemenea, pe baza informaţiilor de tip Geo BI (Business Intelligence), responsabilii pot lua decizii mai coerente şi mai relevante pentru situaţia din teren.

Modulul Geomarketing din CAS genesisWorld poate exploata şi analiza orice date de natură geospaţială, care pot fi afişate pe o hartă. Astfel georeferentierea datelor din CRM permite căutări complexe bazate pe criterii de proximitate dar şi realizarea de grafice şi hărţi dinamice. (heatmaps). CAS genesisWorld foloseşte aceeaşi tehnologie şi pentru serviciile de geolocalizare, atât de utile echipelor cu activitate de teren, prin care acestea identifica pe harta sediile clienţilor şi traseul optim către aceştia.

Geomarketinul însă analizează un volum mult mai mare de date: cifra de afaceri, servici contractate, apeluri telefonice, oportunități, tichete deschise etc pentru fiecare client şi le aşează pe o hartă inteligenta. Mai mult, datele pot fi filtrate în timp real, după cele mai diverse criterii.

Astfel de analize pot sta la baza unor activităţi precum:

  • Organizarea unui eveniment de promovare într-o regiune unde rata oportunităţilor ratate este mai mare decât media
  • Deralarea unei campanii de cold calling exclusiv pe o anumita localitate
  • Utilizarea unui studiu de caz pentru atragerea unor prospecți din proximitatea proiectului
  • Derularea unor companii pe social media, doar în oraşele unde există un număr relevant de prospecţi
  • Încheierea unui parteneriat pentru regiuni fără acoperire
  • Campanii de fidelizare a clienţilor în oraşe unde vânzările repetitive sunt sub medie


Ca funcţionalităţi, modulul de Geomarketing permite afişarea pe hartă a unor indicatori, inclusiv agregarea unor cifre din CRM (vânzări pe o anumit alocaţie, prin raportare la valorile medii, maxime sau minime). De asemenea, ajuta la realizarea de grafice cu impact vizual rapid (diferenţiere oportunități pierdute versus câştigat pentru o anumită locaţie, spre exemplu). Afişarea informaţiilor suplimentare este graduala, în funcţie de nivelul de detaliere dorit de utilizator.

Utilizarea modulului Geomarketing din CAS genesisWorld permite accesul utilizatorilor la un nivel superior de informaţii şi formează o imagine de ansamblu foarte pertinentă. Mai mult, vizualizarea datelor pe hartă are o capacitate ridicată de a genera idei noi, care să stea la baza unor campanii şi proiecte. Echipele de vânzări şi marketing au nevoie să-şi extindă permanent orizontul, să identifice noi segmente de piaţă şi să exploateze noi oportunități, ceea ce este esențial pentru dezvoltarea oricărei companii.