12/06/18Cum calculezi simplu amortizarea investiției în CRM?

Orice antreprenor interesat de CRM doreşte să ştie care sunt beneficiile reale oferite pentru a avea o justificare a investiţiei de timp, bani şi energie într-un asemenea proiect. Utilizarea unui CRM are efecte extrem de pozitive asupra oricărei companii, totuşi nu este o bagheta magică prin care să vă creşteţi profitabilitatea cu 50% peste noapte. În esenţă, CRM-ul este un instrument, iar beneficiile derivă din utilizarea, intensa, consecventă şi eficientă a acestuia.

Cum şi cât de repede se amortizează investiţia într-un sistem CRM? Calcularea unui indicator ca ROI (Return on Investment sau Rentabilizarea Investiției) este un proces laborios, iar acurateţea rezultatelor depinde de calitatea datelor folosite la calcul. Concret, calculezi ceea ce câştigi și raportat la costul soluţiei, afli timpul după care investiţia generează valoare. Majoritatea companiilor doresc să achiziţioneze un CRM pentru că nu au procese automate, iar informaţiile sunt colectate, căutate şi procesate 100% manual. Aceasta înseamnă foarte mult timp pierdut, atât cu înregistrări redundante cât şi corectarea erorilor, care apar întotdeauna la procesarea manuală. Timpul pierdut înseamnă eficiența scăzută: mai puţini clienţi contactaţi, mai puțin apeluri efectuate, mai puţine oferte trimise, mai puţină documentare etc. Pe de altă parte, după începerea utilizării unui sistem CRM, toți angajaţii raportează un câştig de timp, iar timpul este uşor de măsurat şi poate fi transformat în bani.

CAS CRM oferă un astfel de instrument, îl puteţi accesa prin acest: www.cas-crm.com/crm-its-benefits/what-is-crm/crm-when-is-it-worth-it

Acest calculator de rentabilizare a investitiei in CRM il puteţi folosi informativ oricand, valorile folosite in calcul, gen costul forţei de muncă etc, sunt raportate la piaţa din Germania, însă principiul pe care se bazează acest model de calcul este valid pentru orice ţară, inclusiv România. Conform Ziarului Financiar, salariul mediu net în vânzări este de cca 5.000 de lei (cu diferenţe relativ mari în funcţie de domeniul de activitate), ceea ce înseamnă un cost salarial total de cca 9.000 de lei, adică cca 56 lei/oră la 160 de ore lucrate lunar. Faceţi o analiză simplă, în organizaţie dvs, cât timp pierd angajaţii cu procese simple de prelucrare a informaţiilor şi trageţi singuri o concluzie. Dacă prin automatizările generate de CRM, fiecare angajat câştiga 30 de minute/zi..adică 25-30 de lei...pentru un proiect cu 10 utilizatori, înseamnă: 6000 de lei pe lună (1200 eur). Iar 30 de minute pe zi...este nivelul pesimist. Atunci când datele sunt preluate automat, când căutările în aplicaţii sunt similare celor pe Google – rapide si exacte, când istoricul clientul este accesibil prin câteva clicuri, iar rapoartele de activitate sunt generate automat...timpul câştigat zilnic depăşeşte cu mult peste 1 oră. Geolocalizarea ajuta de semenea să câştigaţi timp direcţionând rapid utilizator către locaţia reală a clientului. Evident în ecuaţie se adaugă şi alte tipuri de beneficii, însă principiul rămâne acelaşi, transformaţi pozitiv eficienta în timp câştigat de angajaţi şi acest lucru devine uşor de măsurat. 1 ora câștigata zilnic este un scenariu foarte aproapiat de realitate, adică cel putin 2.000 de euro economisiţi lunar. Dacă proiectul CRM costa 10.000 de euro, înseamnă că în 4-5 luni investiţia este amortizată.

De ce este importantă o astfel de analiza? Orice antreprenor trebuie să ştie că investiția într-un instrument de lucru efficient va genera oricând plus-valoare. Mai mult, o amortizare rapidă deschide apetitul pentru alte investiţii similare, iar tehnologizarea/digitalizarea intensă este cheia succesului în economia modernă. Vă este greu să transformaţi efectele CRM-ului în cifre? Mergeţi mai departe, până la urmă un business nu se conduce doar după principii pur matematice. Vorbiți cu oamenii, identificaţi schimbări ale modului de lucru, ale atitudinii, ale imaginii în piaţă. Intuiția este la fel de importantă atunci când vrei să imprimi companiei un nou ritm de dezvoltare.