30/06/21Cum arată viitorul sistemelor CRM? Răspunde Matthias Tratz, șef dezvoltare produse și soluții la CAS Software AG

În ultimul an, biroul și rutina de lucru s-au schimbat drastic pentru majoritatea dintre noi. În același timp lansarea versiunii x13 a CAS genesisWorld deschide noi uşi către transformarea digitală. Ne întrebam cu toţi, cum poate susţine sistemul CRM această transformare şi cum poate depăşi noua colaborare virtuală graniţele spaţiale? Am căutat răspunsurile intro discuţie cu Matthias Tratz, șef de proiectare produse și soluții la CAS Software AG.


Matthias Tratz, Head of Product and Solution Design at CAS Software AG

Cum percepi schimbările din mediile de lucru? S-au schimbat cerințele companiilor pentru software-ul CRM?
Fiecare schimbare este întotdeauna o oportunitate: În acest moment, se stabileşte direcţia pe termen lung şi se construieşte viitorul, iar multe companii profită de aceste oportunități. De exemplu, în prezent ne confruntăm cu un impuls de digitalizare mult mai puternic. Comparativ cu trecutul - unde multe procese erau încă organizate într-o manieră clasică pe hârtie, telefon sau e-mail - companiile sunt acum obligate practic să utilizeze suportul digital pentru colaborarea virtuală. Aceasta nu este doar pentru a depăşi cu succes crizele sau perioadele dificile, ci mai ales pentru a rămâne competitiv pe termen mediu şi lung. În percepția mea, cerințele s-au schimbat în acest moment, în sensul că procesele digitale sunt acum principala prioritate pentru o productivitate mai mare, iar comunicarea personală are loc pe alte canale noi.

Ce tendințe ai observat personal datorită schimbării mediului de lucru și a familiarizării cu interacțiunea virtuală?
În opinia mea, tendințele nu s-au schimbat atât de mult în ultimul an, ci mai degrabă necesitatea și viteza de aliniere la tendințe și digitalizare. Inovațiile din soluțiilor noastre, cum ar fi conectarea în rețea a tuturor informațiilor într-o platformă centrală CRM/XRM, integrarea instrumentelor de colaborare și a asistenților inteligenți în marketing, vânzări și servicii și opțiunile pentru adaptarea flexibilă, specifică clientului, sunt folosite acum mult mai intens. Intensificarea utilizării este un stimulent pentru noi de a continua să dezvoltăm soluția CAS CRM în mod consecvent – pe toate direcţiile, împreună cu partenerii și clienții CAS CRM.

Soluțiile CRM/XRM au devenit un instrument indispensabil pentru ca fiecare zi să lucrăm mai eficient şi mai conectaţi, indiferent de locație. Tablourile de bord individuale și vizualizările grafice oferă utilizatorilor o imagine de ansamblu rapidă asupra cifrelor și informațiilor cheie, astfel încât să ia deciziile corecte. Funcţionalităţile de tip „wizzards” ajută la organizarea informaţiilor şi proceselor într-un mod structurat și la proiectarea unei comunicări clare. În același timp, protecția datelor este o problemă fundamentală: simțim tot mai mult cererea de suveranitate digitală, respectarea GDPR și independență față de aplicațiile care nu îndeplinesc aceste cerințe. Și aici, o soluție CRM precum CAS genesisWorld oferă cea mai bună susţinere.

La ce lucrează în prezent echipa pe care o coordonezi?
În prezent lucrăm la mai multe funcționalităţi noi, toate acestea vizând cartografierea proceselor de business, pe toate ariile operaţionale ale companiei și îmbunătățirea colaborării în echipe virtuale din diferite locații. Întotdeauna lucrăm la îmbunătățirea soluției, astfel încât clienții CAS CRM să își poată gestiona mai bine relațiile cu clienții, partenerii sau furnizorii și astfel să aibă un succes consistent şi durabil în afaceri. Dar, de asemenea, să ofere fiecărui utilizator o experiență individuală, optimă, astfel încât să își poată proiecta propriul spațiu de lucru digital în funcție de nevoile și cerințele proprii. Pur şi simplu, urmărim ca fiecare utilizator de CAS CRM să lucreze mai bine şi mai eficient. În acest moment, obiectivul nostru este finalizarea următoarei versiuni majoră, CAS genesisWorld x13, care va fi lansată în vara aceasta.

La ce ne putem aștepta în următoarele luni?
Nu vreau să dau prea multe detalii, dar iată o mică pre vizualizare.

Video conferinţele sunt în prezent unul dintre cele mai comune formate de întâlnire pentru comunicarea inter personala, luarea deciziilor sau lucrul împreună la documente, proiecte și sarcini. Facilitarea colaborării la distanţă este o preocupare importantă pentru noi. De aceea am dezvoltat, cu precădere, funcțiile din jurul colaborării. De exemplu, am optimizat conexiunea Microsoft Teams și am dezvoltat o nouă vizualizare Kanban pentru a face munca comună pe proiecte și subiecte și mai transparentă, indiferent de locație sau departament. Aceasta înseamnă că sarcinile de lucru pot fi distribuite mai eficient, iar echipele pot lucra împreună de la biroul digital la sarcini, campanii, planuri de vânzări etc.

De asemenea, am revizuit modul grafic de afişare a informaţiilor despre clienţi şi am extins semnificativ conținutul expus, pentru a oferi utilizatorilor CAS CRM și mai multe informații despre clienţi. Astfel deciziile sunt luate în cunoștință de cauză. În plus, am extins interfețele de conectate CAS genesisWorld cu alte soluţii din piaţă, astfel încât sistemul CRM să poată fi integrat și mai bine în peisajul de sistem IT existent al clienților. Această facilitate permite procese de afaceri fluente şi simplificate și elimină duplicarea datelor şi înregistrările eronate. Astfel sistemele informatice vor oferi beneficii mai mari şi vor avea o rentabilizare mai bună. Acesta este motivul pentru care am consolidat semnificativ integrarea CAS CRM cu soluția de marketing automation Evalanche, de la partenerul SC-Networks, de exemplu. În mod evident, numeroase alte noutăţi vor fi anunţate în curând.

Cum crezi că va evolua domeniul CRM în următorii câțiva ani?
Vom vedea o mai mare accelerare a digitalizării, dar şi o mai mare corelare între sistemele informatice. În viitor, toate datele relevante pentru companie dintr-o mare varietate de surse vor converge automat în sistemele XRM. Sistemul va prelua întreținerea datelor, precum și verificarea calității și integrității datelor. În cele din urmă, algoritmii inteligenți evaluează datele și efectuează acțiuni automate pentru a oferi utilizatorilor recomandări specifice activităţii pe care o derulează. Într-un viitor apropiat, un asistent inteligent va face recomandarea contactării unei anumit client, pentru că a corelat toate datele despre acesta şi a identificat o anumită nevoie. Spre exemplu, deschiderea unei noi linii de business şi extinderea numărului de angajaţi care să arate o creştere a cererii pentru anumite produse sau servicii. Astfel de recomandări se vor derula automat, iar sarcinile manuale de corelarea a informaţiilor vor dispare. În plus, cred că utilizarea unei soluții CRM/XRM prin intermediul controlului vocal va fi și mai populară și mai entuziastă în viitor.

La final, ai un sfat pentru cititorii blog-ului CAS CRM din România?
Da, cu bucurie. Faceți-vă timp pentru a analiza și implementa instrumentele potrivite pentru fiecare loc de muncă. Îndrăzniţi să faceţi primul pas, începeţi digitalizarea proceselor de business și extindeţi-le gradual. O investiție într-o soluție CRM / XRM este durabilă și merită, deoarece sistemul CRM crește odată cu compania şi răspunde provocărilor şi cerințelor în permanentă schimbare. Prin urmare, CRM nu numai că optimizează procesele actuale dar se şi aliniează la dezvoltarea şi succesul companiei. Haideți să parcurgem această cale şi să ne modelăm viitorul împreună.

<< înapoi