17/05/21Chara Software profil partener: “Mobilitatea este cea mai dinamică componentă de business”

Intrată în reţeaua de parteneri CAS Software în anul 2018, Chara Software oferă servicii de dezvoltare, consultanţă şi implementare soluţii de business. CAS genesisWorld CRM completează funcţional sistemul ERP propriu şi oferă beneficiarilor o bază tehnologică solidă pentru creşterea afacerii.

Acest pachet include Syntesio pentru gestiunea proceselor financiare, producţie şi logistica şi CAS CRM pentru gestiunea proceselor comerciale şi a relaţiilor cu clienţii, și mai mult decât atât. În abordarea pieţei, Chara pune accent pe înţelegerea specificului şi “tunarea” sistemelor ERP şi CRM conform cerinţelor fiecărui client. Lista de referinţe include companii din distribuţie produse IT, antreprize de construcţii-montaj, agribusiness, servicii medicale etc. La nivel organizaţional, Chara a optat pentru un model flexibil, cu un nucleu de specialişti şi contractarea de consultanţi externi în funcţie de anvergura şi specificul proiectelor.

Originea parteneriatului
Intrarea CAS CRM în portofoliul Chara Software a fost una planificată şi cerută de evoluţia naturală a activităţii. Pentru a gestiona procesele de vânzări ale clienților compania avea nevoie de un CRM, iar CAS genesisWorld a fost instrumentul potrivit. "În proiectele derulate am simţit nevoia optimizării proceselor comerciale, iar aceasta implica utilizarea unei soluţii dedicate. Adăugarea în portfoliu a unui sistem CRM matur si care este potrivit pietei din Romania, era cea mai simplă abordare. Nu am făcut o analiză exhaustivă, însă ne-a plăcut CAS genesisWorld CRM prin complexitatea funcţională şi simplitatea utilizării. CAS genesisWorld nu este un doar un CRM, ci mai degrabă o platforma cu multiple componente funcţionale: vânzări, project management, helpdesk, ticketing, ofertare, etc. care cresc eficienţa unui business pe diverse paliere operaţionale. De asemenea, am văzut în CAS Software AG un furnizor mai apropiat de partenerii de afaceri, decât alte companii globale,” afirmă Alexandru Vişan, Business Developer Manager Chara Software.

Pentru Chara, combinaţia Syntesio-CAS CRM a generat un plus de valoare în proiecte şi a permis atât gestionarea bunurilor tangibile (stocuri, facturi, încasări, mijloace fixe) cât şi a celor intangibile (experienţa clienţilor, imagine, notorietate etc).

Atu-urile CAS Software AG şi CAS genesisWorld CRM

  • Furnizor European cu baza instalată mare la nivel de SMB/SMB+
  • Program flexibil de parteneriat şi nivel ridicat de suport
  • Sistem CRM inteligent cu interfaţa intuitiva
  • Multiple componente funcţionale
  • Integrare cu sistemul ERP proprietar


Piaţa locală şi perspectiva asupra sistemelor CRM
Pentru că antreprenorii romani nu au o cultură tehnologică solidă, iar utilizarea sistemelor informatice în business nu este o abordare standard, Chara Software consideră că aceste aspecte trebuie tratate cu mare atenţie. Succesul tehnologiei este direct proporţional cu înţelegerea beneficiilor de fiecare client în parte şi cu gradul de utilizare al soluţiilor. De foarte multe ori însă, oamenii aleg calea uşoară, fără să aloce timp învăţării şi schimbări modului de lucru.

"Educaţia formală de business din România nu include utilizarea tehnologiei. De aceea, multe companii descoperă că implementarea unui sistem ERP sau CRM nu este o simplă instalare de sistem, ci un proces de durată, care în timp duce la simplificarea modului de lucru şi obţinerea unei valori adăugate mari. Tehnologia poate modela orice proces, însă este important să găsim abordarea optimă între efortul de dezvoltare/implementare, livrabilele reale ale proiectului şi motivaţia utilizatorilor. Doar aşa invesţiile în tehnologie devin justificate şi se amortizează conform aşteptărilor,” afirmă Alexandru Vişan.

Pentru Chara, componenta de consultanţă primează în proiecte. Compania doreşte să ofere clienţilor o soluţie la problemele curente de business, mai mult decât să vândă un produs tehnologic. Astfel, efortul şi resursele sunt concentrate asupra optimizării proceselor, motivării utilizatorilor şi îmbunatăţirii indicatorilor economici. Din perspectiva Chara, tehnologia trebuie să ofere automatizarea fluxurilor de lucru, acces la informaţii consolidate şi coerente, perspectiva de ansamblu asupra activităţii.

Planuri pentru anul 2021
Pandemia şi trecerea la telemuncă au dus la creşterea interesului atât pentru CRM cât şi pentru mobilitate, ceea ce generează noi proiecte pentru Chara Software. De asemenea, compania a intrat în alianţă cu unele case de consultanţă pentru asistarea clienţilor care doresc să cumpere tehnologie cu ajutorul fondurilor europene. Integrarea celor doua aplicaţii (ERP şi CRM) rămâne în core-business, iar complementar Chara Software dezvoltă la cerere soluţii pentru gestiunea fluxurilor de documente şi module de Business Intelligence, pentru ca datele din sistemele tranzacţionale să poate fi exploatate şi transformate în suport decizional pentru manageri.

"Mă bucura atenţia pe care CAS Software AG o acorda mobilităţii şi direcţia în care evoluează aplicaţia. Mobilitatea este cea mai dinamică componentă din business, iar cu CAS genesisWorld Mobile App practic poţi face orice operaţiune de business direct pe telefon. Eşti conectat la afaceri oriunde şi oricum, iar experiența de utilizator este una superioară. De asemenea, consider foarte oportună trecerea în cloud, mai ales pentru companiile care nu vor să aibă o investiţie iniţială mare în tehnologie. 2021 se anunţa un an cu potenţial, mă aştept la o creştere a afacerii, atât ca venituri cât şi ca număr de proiecte”, încheie Alexandru Vişan, Business Developer manager Chara Software.