25/11/19Cât de mult contează integrarea ERP – CRM?

Capacitatea de integrare a unui sistem CRM cu alte soluţii de business ar trebui să fie elementul cheie în orice decizie de achiziţie. În activitatea cotidiană, utilizatorii nu acţionează izolat, ci produc, schimbă şi consuma date din mai multe departamente. La nivel operaţional, cea mai relevantă este integrarea CRM-ERP. Ambele sisteme sunt critice pentru buna funcţionare a unei companii, iar schimbul de date aduce o valoare adăugată mare. Pe de altă parte, structura complexă a celor două soluţii creează unele dificultăţi de aliniere, mai ales dacă sunt implicaţi furnizori şi tehnologii difer-ite.

CAS genesisWorld este o soluţie utilizată în peste 20.000 de companii şi prin urmare este integrată cu o diversitate de ERP-uri de la producători din mai toate ţările europene. În urma experienţei vaste, dar mai ales pentru a simplifica acest proces, CAS Software a dezvoltat o serie de module (OpenSync, ERP Connect, Data Connect, WebServices API) cu ajutorul căruia, atât beneficiarii direct, cât mai ales partenerii creează conectori pentru sincronizarea datelor cu aplicaţii terţe.

De ce este necesară integrarea CRM - ERP?
Informaţiile despre clienţi comenzi, vânzări şi sarcinile asociate se găsesc în CRM, în timp ce informaţiile despre achiziţii, furnizori, produse, stocuri şi preţuri se găsesc în ERP. Pentru a obţine o perspectivă unica pe baza tuturor informaţiilor disponibile, sincronizarea datelor între cele două sisteme este condiţia de bază. Orice departament de vânzări are nevoie de vizibilitate în timp real asupra stocurilor disponibile şi preţurilor asociate, pentru a simplifica ofertarea şi a creşte transparenţa faţă de prospecţi. Fără integrarea CRM-ERP, cantitățile ofertare trebuie validate telefonic, pentru a nu fi preluate comenzi care să nu poate fi onorate din cauza lipsei stocurilor. Mai mult, date din comenzi vor fi înregistrate redundant, cu un volum dublu de muncă. Dacă însă cele două sisteme sunt integrate, datele se propagă automat în ambele sisteme, deci vor fi mai puţine înregistrări. Aprovizionarea se va face în funcţie de comenzi şi termenele de livrare, ceea ce simplifică mult planificarea. Echipa de vânzări va avea permanent acces la stocurile reale şi la preţuri actualizate, ceea ce va creşte calitatea interacțiunilor cu clienţii şi nivelul de încredere al acestora. Pentru un om de vânzări este important să ştie că promisiunea făcută unui client are întotdeauna acoperire. De asemenea, departamentul financiar va avea o vizibilitate mai bună asupra vanzarilor ce urmează să fie finalizate şi vor putea estima mult mai realist încasările şi fluxul de numerar. Integrarea ERP-CRM elimină fricţiunile dintre departamentele financiar contabil, vânzări şi aprovizionare şi automatizează schimbul de informaţii, ceea ce este benefic pentru întrega companie.

Elementul câştigător al CAS genesisWorld este modulul OpenSync. Acesta permite integrarea şi sincronizarea datelor cu orice soluţie ERP mătură din piaţă, într-un mod simplu, ce poate fi gestionat chiar şi de catre beneficiari. Modul de integrare şi sincronizare este customizabil după cerinţele fiecărei companii. Clienţii pot alege ce seturi de date vor fi sincronizate, cum vor fi filtrate, cu ce frecvenţă, unidirecţional sau bidirecţional, cum se rezolvă conflictele la suprapunerea datelor etc. Oricând pot fi adăugate noi comenzi de sincronizare a datelor în funcţie de cerinţe. Sincronizările pot fi automate sau manuale, iar fiecare comandă de sincronizare va fi vizibilă în sistem, atât ca existenţa cât şi ca execuţie şi rezultate. Toate aceste configurări sunt posibile direct din consola de management a CAS genesisWorld, prin rularea unui wizard.

Deoarece piaţa locală ERP este relativ fragmentată, iar numărul furnizorilor este ridicat, partenerii CAS din România au o experienţă bogată în integrarea CRM-ERP. Complementar, CAS genesisWorld permite sincronizarea cu multiple aplicaţii, inclusiv Microsoft Exchange şi Microsoft Office, pentru a oferi utilizatorilor un mod de lucru cât mai facil şi eficient.

Pentru mai multe informaţii contactaţi unul dintre partenerii autorizaţi sau întrebaţi-ne direct prin formularul de contact.