14/05/25CAS CRM în sectorul Construcțiilor. De la project management la gestiunea tuturor relațiilor de afaceri
Sectorul construcțiilor din România traversează o perioadă complexă: creștere economică pe de-o parte, deficit de personal și presiune operațională pe de altă parte.
Conform datelor oficiale ale ONRC, în România activau anul trecut aproape 99.000 de companii înregistrate sub coduri CAEN specifice secțiunii F – Construcții. Aproape jumătate dintre acestea aveau ca activitate principală construcția de clădiri rezidențiale și nerezidențiale. În același timp, sectorul a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 17-20%, dar în contrast, o scădere considerabilă a numărului de angajați.
Aceste evoluții indică un lucru clar: companiile sunt nevoite să facă mai mult, cu mai puține resurse umane. Eficiența, automatizarea și coordonarea devin imperative atât în zona de șantier, cât și în cea de back office. Mai mult, construcțiile sunt prin excelență un domeniu bazat pe colaborări extinse – proiectare, calcule de rezistență, project management, amenajări, vânzări – toate componentele fiind adesea livrate de entități din același grup sau din ecosisteme externe.
Sectorul construcțiilor a adoptat mai greu tehnologia, însă în contextul economic actual digitalizarea proceselor printr-un sistem CRM performant nu mai este o opțiune, ci o necesitate. Iar aici, CAS genesisWorld, soluția CRM - XRM de la CAS Software, oferă un set robust de funcționalități adaptate exact cerințelor sectorului de construcții.
Ce oferă CAS genesisWorld companiilor din construcții
Spre deosebire de un CRM clasic care gestionează doar relațiile cu clienții, CAS genesisWorld este construit pe o arhitectură XRM (Anything Relationship Management). Asta înseamnă că poate urmări și administra relații multiple: angajați, subcontractori, furnizori, parteneri, autorități, dezvoltatori, beneficiari finali.
Iată cum se traduce asta în practică pentru companiile de construcții:
- Planificarea detaliată a proiectelor
Cu ajutorul CAS genesisWorld, companiile pot planifica complet un proiect: costuri, materiale, echipamente, resurse umane, etape. Totul într-o interfață unificată, cu control granular. Sistemul permite simulări de cost, previzionare și alocare eficientă a resurselor. Toate părțile implicate (arhitecți, ingineri, proiectanți, manageri, antreprenori) au acces direct la informațiile esențiale (bugete alocate, termene stabilite, etape, rapoarte emise, operațiuni de folow up întreprinse etc.), care le asigură vizibilitatea asupra întregului proiect;
Pentru mai multe informații accesați pagina dedicată modulului de PROJECT MANAGEMENT. - Urmărirea în timp real a execuției
Odată demarat, proiectul este urmărit pas cu pas: manoperă, livrabile, consumuri de materiale și echipamente, compararea costurilor reale cu cele bugetate, managementul riscurilor. Procesele critice pot fi automatizate pentru a preveni întârzierile sau depășirile de buget. Diagramele de tip Gantt sunt disponibile inclusiv pe dispozitivele mobile. - Colaborare completă și transparență
CAS genesisWorld arhivează automat tot ce ține de un proiect: emailuri, apeluri telefonice, contracte, facturi, documente tehnice. Informațiile devin accesibile în timp real tuturor stakeholderilor: arhitecți, ingineri, subcontractori, furnizori și clienți. Este disponibilă chiar și o platformă externă de colaborare, accesibilă părților implicate în proiect. Nu în ultimul rând, CAS CRM vă permite să transmiteți prompt informații actualizate despre proiect unui client atunci când acesta le solicită expres sau la informările periodice despre stadiul proiectului. - Gestiunea documentației complexe
În construcții, documentația este un punct critic: avize, autorizații, certificate, planuri de urbanism, oferte, contracte. CAS genesisWorld oferă o gestionare centralizată a documentelor, cu acces securizat, partajare facilă și istoricul complet al versiunilor. Funcționalitățile de tip Document Management din CAS CRM sunt extinse. Sistemul oferă integrare cu Microsoft Word pentru crearea documentelor (Oferte, Contracte) cu date reale din sistemul CRM, fără ca utilizatorul să mai caute informații şi să le copieze. De asemenea, permite arhivarea direct în librăria CAS CRM a oricărui tip de document printr-un simplu drag&drop, precum și crearea automată de legături între documente și alte seturi de date importante din cadrul unei interacțiuni (Client, Oportunitate, Proiect, etc.
Vă recomandăm și articolul Document management în sistemul CRM? Care sunt avantajele? - Gestionează elementele de Calitate și Siguranță.
Sistemul CRM CAS permite inclusiv gestionarea documentelor și a proceselor asociate calității în construcții și siguranței personalului, conform cerințelor legale. Astfel, companiile pot înțelege, anticipa și corecta din timp anumite activități, înainte ca acestea să devină probleme și să evite riscul aplicării unor sancțiuni. - Controlul costurilor și resurselo
Fiecare proiect poate fi urmărit în detaliu din punct de vedere financiar: costuri planificate versus costuri efective, alocări de buget, pontaj personal, consum de utilaje și echipamente. Se pot genera rapoarte automatizate pentru evaluarea performanței financiare. - Vânzări și relații comerciale
De la lead la contract, fiecare etapă este automatizată și vizibilă în CAS CRM. Vânzările în construcții sunt atipice – implică plăți pe etape, condiții specifice, comunicare constantă cu clientul. CAS genesisWorld permite urmărirea acestora cu notificări automate, follow-up-uri, actualizări privind etapele de execuție și facturare. Echipele de vânzări vor avea în dosarul clientului toate informațiile necesare pentru a finaliza cu succes o tranzacție. - Suport post-proiect
După finalizarea lucrărilor, relația cu clientul continuă. Sistemul CRM prin modului dedicat de tip helpdesk gestionează eficient cererile de modificări, extinderi, reparații, reclamații – toate acestea sunt înregistrate și distribuite rapid către echipele competente. Este un aspect important, cu precădere pe o piață unde reputația începe să conteze tot mai mult, existând multiple forumuri și grupuri care pun sub lupă calitatea lucrărilor și serviciilor oferite în diverse complexe rezidențiale.
CAS genesisWorld, o soluție de bază pentru Construcții
Construcțiile sunt o industrie bazată pe proiecte, fiecare având cerințe, termene, riscuri și echipe unice. În plus, complexitatea dosarelor de avizare și colaborarea cu arhitecți, proiectanți, autorități fac imposibilă o coordonare eficientă fără o soluție software dedicată.
CAS genesisWorld oferă vizibilitate totală, transparență și control, de la prima ofertă până la predarea finală și mentenanță. Prin centralizarea tuturor datelor și automatizarea proceselor, companiile pot livra mai rapid, cu costuri mai mici și fără sincope în comunicare. Mai mult, CAS CRM se integrează facil cu orice altă soluție de business (ERP, WMS) pentru a a permite o colaborare extinsă între departamente și o imagine de ansamblu asupra activității.