28/11/228 mesaje cheie livrate la Business Focus 2022: What’s next în relaţiile cu clienţii?

Am participat recent la evenimentul Business Focus 2022 în cadrul panelului “What’s next în relaţiile cu clienţii”. Audienţa a fost formată în general din antreprenori și profesionişti cu implicare în relaţiile comerciale, 60% dintre ei activând în companii B2B şi 40% în B2C. Discuţiile au fost intense şi au arătat un interes deosebit pentru relaţiile cu clienţii şi procesele de vânzări.

8 mesaje cheie livrate la Evenimentul Business Focus 2022

La panel au participat Mircea Prelipceanu, Head of International Sales la CAS Software și Dorin Andreica, Managing Director la Soft Net Consulting, CAS Gold Partner.

Am sintetizat cele mai relevante mesaje cheie livrate în cadrul acestui panel în articolul de mai jos:

  • Companiile mici şi medii au nevoie acută de procese de vânzări bine definite, bazate pe reguli şi date. Antreprenorii trebuie să răspunde la trei întrebări esenţiale: cui vinzi, ce vinzi şi cum vinzi, iar pe baza acestor răspunsuri să gândească o reţetă şi să documenteze fiecare etapă, pentru ca întreg procesul să poată fi repetat, monitorizat şi îmbunătăţit permanent.

  • Sistemele CRM sunt esenţiale pentru derularea eficientă a unui proces de vânzări pentru că permit, pe de o parte colectarea de date şi informaţii, iar pe de alta automatizarea fluxurilor de lucru. Astfel, utilizarea sistemului CRM garantează respectarea reţetei, iar angajaţii vor fi câştiga timp şi vor fi mai eficienţi.

  • Fidelizarea clienţilor este importantă, dar nu trebuie neglijată nici câştigarea constantă de clienţi noi. Orice companie care doreşte să se dezvolte sănătos are nevoie să adauge permanent în portofoliu atât produse sau servicii, cât şi clienţi noi. Vânzările către clienţi existenţi contribuie la creşterea cifrei de afaceri, iar vânzările către clienţi noi conduc la creşterea cotei de piaţă.

  • Customer experience devine un criteriu de bază al succesului în afaceri. Pentru clienţii moderni experienta relație cu furnizorii contează la fel de mul că produsul şi pun un mare acces pe intenţia şi bună credinţă a acestora. Customer experience este însă un indicator greu de măsurat în lipsa unui sistem CRM care să monitorizeze interacţiunile şi să ofere datele necesare.

  • Clienţii au nevoie de multiple instrumente şi canale prin care să interacţioneze cu furnizorii. Internetul, mobilitatea și social media au schimbat profund modul de comunicare dintre branduri şi clienţi. Dacă în trecut era suficient un număr de telefon sau un email, astăzi sunt necesare şi alte instrumente precum chatboţi, mesagerie pe social media, portaluri dedicate pentru clienţi şi parteneri etc.

  • Acțiunile de follow-up sunt necesare pentru întreţinerea relaţiilor şi menținerea vânzărilor. Cu precădere în B2B, acţiunile de follow-up contează pe termen lung şi generează rezultate. Când numărul clienţilor creşte, acțiunile de follow-up devin greu de realizat. De aceea, profesioniştii în vânzări au nevoie de un sistem CRM care să îi ajute în acest proces. Un sistem modern precum CAS genesisWorld nu doar că va trimite alerte şi notificări, dar va face şi o analiză comportamentală a relaţiei şi va face recomandări pentru tipuri de interacţiuni.

  • Acțiunile de follow-up sunt necesare pentru întreţinerea relaţiilor şi menținerea vânzărilor. Cu precădere în B2B, acţiunile de follow-up contează pe termen lung şi generează rezultate. Când numărul clienţilor creşte, acțiunile de follow-up devin greu de realizat. De aceea, profesioniştii în vânzări au nevoie de un sistem CRM care să îi ajute în acest proces. Un sistem modern precum CAS genesisWorld nu doar că va trimite alerte şi notificări, dar va face şi o analiză comportamentală a relaţiei şi va face recomandări pentru tipuri de interacţiuni.

  • Companiile trebuie să transforme cât mai mulţi clienţi în ambasadori. În epoca social media toată lumea pune valoare pe recenzii, opinii şi reputaţie. Aceste aspecte contează în alegerea unui produs sau serviciu. Atenţie la review-urile negative şi transformarea acestor într-o sursă importantă de feedback pentru îmbunătăţirea serviciilor. CAS CRM a introdus în premieră ”fan principle”, o abordare care pune acces pe valoare emoțională a relațiilro cu clienții și transofrmarea acestora în fani.


Concluzie
Discuțiile de la Business days 2022 au arătat că toate companiile înțeleg importanţa relaţiilor cu clienţii şi depun multiple eforturi pentru îmbunătăţirea acestei experienţe. Dincolo de intenţii, pentru succesul acestui proces au nevoie, în egală măsura de proceduri şi de tehnologie. Procedurile aduc disciplina și predictibilitate, iar tehnologia automatizare şi eficiență.

Înregistrarea panelului ”Business Focus 2022: What’s next în relaţiile cu clienţii?” este disponibilă la: content.businessdays.ro/marketing-sales-online/post/864


<< înapoi