09/05/18Conditii esentiale pentru reusita unui proiect CRM

Pentru ca un proiect CRM sa fie o reusita in cadrul organizatiei dvs., doar tehnologia nu este de ajuns. În egala masura contribuie definirea corecta a cerintelor de business si alegerea solutiei care ofera cea mai pertinenta rezolvare. Lars Helgeson, autorul cartii "CRM For Dummies", sustine ca aveti sanse sporite ca un proiect CRM sa fie un succes daca aveti grija sa planificați cum vor functiona toate "piesele" inainte de a incepe implementarea. Poate ca suna prea "din carti", insa ideea este cat se poate de practica.


Cautati oferte complete

Sa luam un prim exemplu: vreti o solutie CRM pe care sa o utilizati imediat dupa achizitionarea licentelor sau o aplicatie care sa se "muleze" pe specificul proceselor de business ale companiei dvs?
Cele doua conditii nu se exclud reciproc, insa solutiile CRM livrate as-a-Service au un grad de personalizare mai mic decat cele detinute "in house". La fel de adevarat este insa ca, pe langa alte beneficii, aplicatile Cloud based pot fi date in utilizare mai rapid. Si cele "on premises" pot avea timpi de implementare scurti, insa acestia depind de existenta unor "best practices", a dezvoltarilor specifice pe industrii, precum si de competentele partenerului de implementare.
Sunt "amanunte" care scapa multor companii aflata la prima implementare CRM. Iar majoritatea vendorilor care detin in portofoliu o singura solutie le aduc in discutie intr-o argumentatie antagonica, de tipul "versus", care nu este intotdeauna in folosul potentialilor clienti.
Pentru a face alegerea optima, trebuie sa cunoasteti avantajele fiecarei variante. Solutia? – apelati la un vendor care are in portofoliu atat versiunea "on premises", cat si cea "on Cloud" a solutiei CRM. Cum este de exemplu CAS Software, care ofera atat CAS genesisWorld (on premises), cat si SmartWe (varianta Cloud). Apeland la consultantii si partenerii CAS CRM puteti intelege avantajele specifice fiecarei oferte dintr-o perspectiva completa.

Pentru o prima imagine, puteti descoperi aici care sunt atuurile CAS genesisWorld si puteti testa gratuit timp de 30 de zile SmartWe.

Asigurati-va ca partenerii va inteleg business-ul

Aminteam mai devreme de importanta bunelor practici si a dezvoltarilor specifice pe verticale in reducerea timpului de implementare. Contributia lor la succesul unui proiect CRM este insa mult mai consistenta.
In cazul bunelor practici, avantajul este evident – un proces de implementare care respecta proceduri si metodologii clar definite, reprezinta o garantie in plus ca:

  • nu depasiti bugetul;
  • va incadrati in termene;
  • va atingeti obiectivele stabilite.

De cealalta parte, versiunile specializate pe industrii si domenii de activitate asigura si ele un avantaj important – e mult mai usor sa implementezi si personalizezi o solutie care integreaza nativ dezvoltari construite pe cerintele fiecarei industrii, decat sa te apuci sa redefinesti fiecare nevoie in parte si sa soliciti dezvoltarea de functionalitatilor aditionale care sa corespunda cu nevoile cerute de acea industrie. Ca sa beneficiati de aceste avantaje aveti nevoie de un vendor cu experienta solida in domeniul solutiilor CRM. CAS Software AG are la activ peste 30 de ani de activitate pe aceasta piata, lucru care se vede atat in metodologiile de implementare validate in piata, cat si in cele mai mult de 15 dezvoltari specifice pe industrii, care sunt actualizate constant pe baza feedback-ului venit din piata.

Aflati aici care sunt industriile acoperite de solutiile CAS CRM.

Solicitati referinte

Inainte de a lua orice decizie de achizitie, este necesar sa aflati cat de mare este portofoliul de clienti al vendorului ales si daca printre acestia se regasesc companii cu nevoi de business similare organizatiei dvs.
In cazul CAS CRM, vorbim de peste 300.000 de utilizatori la nivel global. Prin urmare, puteti solicita celui mai apropiat partener de implementare CAS, referinte din baza de clienti CAS Software AG, la nivel global si local, in domeniile de activitate care va intereseaza.

Aici puteti vedea cateva sute de exemple de implementari realizate deja: referinte

Identificati partenerii adecvati

Un alt element mentionat anterior este cel al competentelor partenerului de implementare. Este un factor foarte important si poate chiar critic in reusita unui proiect CRM pentru ca, cu cat un partener are mai multa experienta intr-o tehnologie si in anumite industrii, cu atat mai rapid si sigur este procesul de implementare, plus personalizarea si integrarea cu aplicatiile preexistente in infrastructura clientului. Ce faceti insa daca numarul partenerilor de implementare acesibili dvs. este mic? Daca proiectele realizate de ei nu acopera zona dvs. de activitate? Sau daca doriti sa apelati doar servicii de suport sau de consultanta, nu si cele de implementare? Ca sa aveti raspunsuri la aceste intrebari, trebuie sa acordati o atentie sporita selectiei vendorului tinand cont de numarul de parteneri pe care ii are in tara si de competentele acestora. De aceea, CAS Software AG si-a dezvoltat in cei 10 de activitate pe piata locala un ecosistem solid de parteneri certificati, care va ajuta sa scapati de "dependente" si va ofera optiuni multiple.

Puteti gasi aici care sunt partenerii CAS CRM certificati la nivel local.

Ganditi-va la viitor

Alegerea oricarei solutii IT trebuie facuta tinand cont nu doar de cerintele imediate, ci si de nevoile viitoare de dezvoltare. Nicio companie nu isi poate asuma riscul sa investeasca intr-o aplicatie care dupa 2-3 ani nu mai face fata noilor nevoi de business.
De aceea trebuie sa luati in calcul inca din primele faze potentialul tehnologic al solutiilor, ritmul de actualizare al acestora, calitatea serviciilor de suport si "soliditatea" in piata a vendorilor.
Daca revenim la exemplul citat, CAS CRM se remarca in primul rand prin abordarea modulara care permite clientilor sa-si activeze gradat noile optiuni introduse in solutie, in functie de aparitia nevoilor lor de business. Puteti beneficia astfel, in afara functionalitatilor uzuale, de unelte de analiza avansate, de integrari cu retelele sociale, de instrumente de dezvoltare si design, de clienti dedicati pentru device-urile mobile etc.

Aveti aici o lista completa a functionalitatilor si modulele optionale livrate de CAS CRM: privire de ansamblu

In ceea ce priveste ritmul de update, actualizarile produselor CAS CRM au frecventa optima si – foarte important! – orice nou produs este testat foarte atent si validat inainte de a fi lansat pe piata. Marca Made in Germany pe care toate produsele CAS CRM au – fiind dezvoltate in Germania – reprezinta un simbol garantat al calitatii. La capitolul "soliditate", CAS Software AG are argumente solide:

  • peste 30 de ani de experienta pe piata CRM;
  • implementari realizate in mai mult de 37 de tari;
  • retea de peste 200 de parteneri certificati;
  • 20% din cifra de afaceri investiti anual in dezvoltare si cercetare;
  • mai multe premii pentru calitatea serviciilor de suport furnizate.

Aflati care sunt atuurile CAS CRM din perspectiva clientilor.

In concluzie, daca doriti sa aveti un proiect cu sanse reale de succes, cautati un vendor CRM cu:

  • multa experienta;
  • oferta completa;
  • dezvoltari specifice pe mai multe industrii, nu doar generalist;
  • referinte solide in piata;
  • ecosistem de parteneri certificati;
  • oferta extinsa de functionalitati, actualizata si dezvoltata constant.

Daca doriti sa aflati in detaliu cum acopera CAS CRM toate aceste cerinte si sa vedeti la lucru solutiile CAS contactati-ne.