10/06/2210 idei de marketing pentru companii mici şi mijlocii

Pentru ca echipele de vânzări să fie alimentate cu lead-uri de calitate, marketingul trebuie să fie permanent activ şi inventiv. Deoarece nu au resurse interne, multe companii mici şi mijlocii consideră că acțiunile de marketing sunt posibile doar în organizaţii mari, cu departamente dedicate şi bugete consistente. Nimic mai eronat, mulţumită digitalizării şi social media, marketingul a devenit mult mai accesibil, necesită doar atenţie, perseverenţă şi o minimă familiarizare cu uneltele şi platformele specifice.

DigitalForum Customer CentricityCAS genesisWorld este un sistem CRM care oferă un ajutor substanţial în activitatea de marketing, de la facilitatea colectării datelor despre clienţi (într-un format care respectă cerințele GDPR) până la posibilităţi avansate de segmentare a bazei de date şi automatizarea campaniilor de tip newsletter sau a preluării datele din formularele completate pe site.

Am sintetizat în cele ce urmează un set de zece idei/acţiuni de marketing recomandate şi disponibile companiilor mici şi mijlocii şi care pot fi derulare cu minim de efort şi buget. Din punctul nostru de vedere, secretul în marketing este perseverenţă şi testarea cât mai multor soluţii/acţiuni pentru identificarea şi optimizarea celor mai profitabile. Iată listă:

1. Puneți accent pe content marketing. Este un domeniu vast, care implică crearea de conţinut care să ofere prospecților răspunsuri la întrebări şi cerinţe. Un blog pe site-ul companiei este cele mai bun exemplu. Va permite crearea unui dialog cu vizitatorii, iar printr-o bună alegere a subiectelor şi o indexare corespunzătoare vă poate propulsa în topul căutărilor pe google şi poate deveni o sursă importantă de trafic. Principalele trei obiective ale acţiunilor de content marketing ar trebui să fie: creşterea notorietăţii, consolidarea credibilităţii şi educarea audienţei. Acestea sunt însă necesare pentru că acţiunile mai specifice de generare lead-uri să aibă succes, mai ales pentru produsele/serviciile cu ciclu mai lung de vânzare.

2. Focus pe ”Unique selling proposition”. Fiecare companie are un set propriu de valori şi elemente de diferenţiere. Ce faceţi diferit faţă de concurenţă, cărei cerinţe/dorinţe arzătoare a clienților răspunde produsele care serviciile pe care le oferiţi? Ce va face să firi altfel: un brand pe care îl distribuiţi în exclusivitate, vechimea pe piaţă, anumite certificări tehnice, utilizarea unor ingrediente de calitate, un pachet unic de servicii, o locaţie impresionantă? Puneţi accent pe acestea în tot ceea ce comunicaţi.

3. Campanii de lead generation. O mare parte din traficul online şi vizitele pe site şi paginile social media este anonim, ceea ce nu ajută echipa de vânzări. Aveţi nevoia să identificaţi cine sunt cei care vă vizitează, iar pentru aceasta trebuie să le oferiţi ceva la schimb. Oamenilor nu le place să-şi de uşor datele, însă o vor face pentru a descărca informaţii valoroase (un studiu, raport, whitepaper, ebook) să participe la un concurs sau să beneficieze de o reducere. Mai ales dacă înţeleg că aceste beneficia au o valabilitate limitată. Puteţi derula campanii de lead generation pe propriul site printr-un landing page care să permită preluarea datelor sau prin intermediul companiilor de promovare pe LinkedIn şi Facebook, situaţie în care platformele vor prelua automat datele utilizatorilor.

4. Prezență activă pe social media. Este o armă cu două tăişuri, pentru că poate găzdui la fel de uşor comentarii pozitive sau negative. Având însă în vedere milioanele de utilizatori care au cont activ pe Facebook, Instagram sau Linkedin (în România, Facebook are 12.5 milioane de conturi active, Instagram 5 milioane, iar Linkedin peste 3 milioane, conform raportului We are social din 2021), necesitatea unui cont pe social media este evidentă, indiferent dacă sunteţi un salon de coafură, un magazine de piese auto sau o companie de eLearning. Avantajul este că pe de o parte puţi fi găsit uşor de potenţialii clienţi (o pagină de social media costa şi este realizată mult mai uşor decât un website) iar pe de alta că puteţi derula campanii de promovare, care să crească vânzările. Este total contraindicat să lansați o pagina de social media și apoi să o abandonați sau să o actualizați de câteva ori pe an. Va arăta ca o casă părasită.

5. Campanii de referenţiere. Orice potenţial client este interesant de proiectele deja livrate, de consumatorii existenţi şi de experienţele acestora. Clienţii vă vor ajuta să vindeţi, dar pentru aceasta aveţi nevoie să îi motivate şi să generate suficiente studii de caz pentru acoperirea unor multiple scenărio de utilizare, domenii de activitate sau tipuri de organizaţii. Ca să îi convingeţi să participe, le puteţi oferi un discount, servicii suplimentare, promovare comună etc. Totodată un studiu de caz poate fi un bun subiect pentru blog-ul companiei, un post social media sau pentru o campanei de generare lead-uri, prin urmare veţi putea reutila conţinutul pe mai multe canale.

6. Atenţie la segmentare şi profilul clientului. Multe companii fac greşeala să considere că produsele/serviciilor lor se adresează oricui şi oriunde. Întrebaţi-vă insistent cineva va cumpăra produsele şi de ce. Este o bază bună de pornire pentru segmentarea audienţei, crearea unor mesaje cheie şi a unor oferte/campanii cât mai personalizate. Aveţi în vedere cele mai diverse criterii: locaţie, tip de companie, funcţie, nivel decizional, achiziţii precedente, hobby-uri, stare civilă etc. Pe acest palier, utilizarea unui sistem CRM performant este cheia succesului.

7. Arătaţi nivelul de expertiză. Indiferent de domeniul în care activaţi, arătaţi nivelul de experienţa şi expertiza pe care o aveţi. Proiecte finalizate, certificări, diplome, opinii pertinente, participări la evenimente, premii câștigate, declaraţii în mass-media etc toate sunt căi bune pentru a arăta că sunteţi un expert în care clienţii pot avea încredere.

8. Mobile messaging marketing (SMS, WhatsApp, etc). Telefonul mobil devine principalul instrument de comunicare interpersonală şi de business. Apelurile de voce sunt însă prea invazive, iar e-mailul este prea mult afectat de spam și junk. Pe de altă parte, mesajele mobile sunt foarte concise, sunt livrate instant şi au o rată mare de deschidere. Rămâne astfel o modalitate eficientă și rapidă de informare. Indiferent de tipul campaniei de comunicare/marketing, SMS-ul îşi găseşte locul de la informări legate de produse, până la confirmări pentru participarea la un eveniment sau notificări legate de diverse acţiuni.

9. Newslettter și Email marketing. După momentul GDPR multe companii au renunţat la newsletter şi email marketing, în lipsa unor acorduri explicite pentru utilizarea datelor de contact. Totuşi newsletterul rămâne un mod bun şi eficient de informare a pieței, important este să nu abuzaţi şi să acordaţi atenţie crestei constate a bazei de abonaţi. De asemenea,a nu exageraţi cu mesaje exclusiv de vânzări, ci oferiţi informaţii şi sfaturi când mai pertinente.

Pentru simplificarea acestor activităţi am integrat CAS CRM cu mailchimp, citiţi mai multe în articolul: Integrarea mailchimp CAS CRM face mai bună viaţa marketer-ilor

10. Comunicare video. Imaginea este importantă şi transmite mai mult decât cuvintele. Cum ar dacă ţi trimite o ofertă unui prospect sub forma unui mesaj video înregistrat, în care eventual îi arătaţi şi ceea ce ace urmează să primească. Pentru anumite produse (maşini, utilaje, apartamente) o înregistrare video poate face diferenţa. Este de încercat, mai ales că există o mulțime de platforme dedicate.

Astfel de idei corelate cu un instrument digital precum CAS genesisWorld pot ajuta la optimizarea efortului de marketing şi educaţie a clienţilor şi implicat la creşterea numărului de lead-uri colectate. Succes!



<< înapoi