21/05/2110 aplicaţii de email marketing pentru CAS CRM

Pentru că poşta electronică este una dintre cele mai utilizate aplicaţii la nivel global, campaniile de email marketing rămân o cale eficientă de interacţiune cu clienţii. În intervalul 2020-2021, utilizarea newsletter-ului, spre exemplu, a înregistrat o creştere de 1.450% faţă de 2017, conform BuzzSumo. Pandemia, lucrul de la distanţă şi petrecerea a tot mai mult timp online sunt printre cauzele care au făcut din email un canal principal pentru mesajele de marketing.

Un studiu Campaign Monitor, care a analizat datele asociate a cca 30 de miliarde de emailuri, raportează o rata medie de deschide a mesajelor de 17.8%, cu diferenţe mari între organizaţiile guvernamentale (30.5% rata de deschidere) şi industria aeronautică (doar 12.6%). Totuşi, specialiştii în marketing consideră că aceste procente sunt mai bune, decât cele livrate de social media. De acceea peste 80% dintre companiile mici şi medii folosesc emailul ca principală cale pentru câștigarea şi retenţia clienţilor.

Segmentare - Personalizare - Automatizare
Punctul forte al campaniilor de email marketing nu este însă doar în baza mare de utilizatori (4 miliarde de oameni au un cont de email activ) ci mai degrabă capacitatea de personalizare a mesajelor. De altfel, personalizarea campaniilor pare să fie cheia succesului în email marketing. Studiile arată că mesajele la care câmpul “subiect” este personalizat au o rată de deschidere dublă faţă de cele cu adresare standard.

Personalizarea mesajului înseamnă însă mai mult decât acest câmp şi implică o bună cunoaştere a clienţilor şi posibilitatea segmentării cât mai fine a audienţei vizate. Pentru aceasta este nevoie de o bună integrare între aplicaţiile de email marketing/marketing automation şi sistemele CRM utilizate. Prima categorie oferă functionalităţile operaţionale pentru expedierea mesajelor şi colectarea rezultatelor, iar cea de a doua capabilităţi avansate de colectare a datelor despre clienţi, analiză şi segmentare.

Aceasta integrare permite derularea unor campanii personalizate în funcţie de istoricul relaţiei cu fiecare client, interesul acestuia, locaţie, informaţii demografice, tichete de helpdesk, alte produse şi servicii contractate etc. Astfel conţinutul email -urilor trimise către clienţi nu mai sunt neinteresante sau chiar deranjante, ci dimpotrivă atractive şi utile.

10 unelte de email marketing utilizabile în CAS CRM
CAS genesisWorld CRM, pe langa o multitudine de functionalitati interne de e-mail marketing, native si ready-to-use, are o deschidere maximă şi permite integrarea cu o diversitate de aplicații sau servicii cloud de email marketing externe. Cele mai des folosite zece soluţii complet integrate sunt:

1. Mailchimp (probabil cea mai cunoscute soluţie găsiţi pe blog-ul CAS CRM un articol dedicat)
2. ActiveCampaign (un serviciu complex, utilizat deja de cca 145.000 de companii)
3. Movalio (produs românesc dedicat cu precădere domeniului eCommerce)
4. Inxmail (o aplicaţie pentru expediere newsletter, care pune accent pe securitatea datelor şi complianţă)
5. Evalanche (focus pe captare/generare lead-uri)
6. CleverReach
7. E-mailWizard
8. MailCamp
9. MailingWork
10. MicroFocus

Integrarea CAS genesisWorld cu oricare dintre aceste soluţii face posibilă şi mai mult automatizarea campaniilor de email marketing, permiţând astfel crearea unor strategii coerente de interacţiune cu prospecţii sau generare de lead-uri.

Companiile care nu au nevoie de functionalităţi complexe de email marketing şi nici nu doresc utilizarea/contractarea unor aplicaţii/servicii dedicate (majoritatea sunt contra cost), pot merge pe integrarea nativă CAS genesisWord cu soluţii de email precum Microsoft Exchange/Office 365/Microsoft 365, Gmail, Lotus etc.

Campaniile de email marketing acoperă o diversitate de acţiuni, de informarea la promovare şi pot atinge miii de persoane prin doar câteva click-uri. Elemente cheie sunt însă aceleaşi:

  • Segmentare cât mai granulara
  • Mesaje şi conţinut corelate cu rezultatele segmentării
  • Recomandare de servicii şi produse la nivel individual
  • Mesaje automate bazate pe comportamentul clientului, utilizatorului/consumatorului

Indiferent de aplicaţia utilizată, beneficiile integrării sunt aceleași, prelucrarea datelor în CRM (acolo unde sunt de altfel şi înregistrate şi stocate securizat) şi gestiunea campaniilor în aplicația de email marketing, cu sincronizarea automată rezultatelor.

Fiecare dintre solutiile aminite are un avantaj competitiv, de la anumite functionalităţi specifice, până la preţ şi model de licenţiere. Atenţie însă la modul în care gestionaţi datele şi la nivelul de confidenţialitate asigurat. Pentru că lucraţi cu datele clientilor, aceste actiuni intră sub incidenţa GPDR. Recent, Autoritatea Bavareză pentru Protecţia Datelor a avertizat că expedierea newsletter-elor prin intermediul mailchimp nu este conformă cu regulile GPDR, deoarece datele clienţilor (nume, adrese etc) ajung pe serverele din US ale furnizorului. Citiți povestea pe larg în articolul (limba engleză) „How The Bavarian Mailchimp decision makes the impact of the Schrems II judgment on data export painfully clear.

Subiectul este unul sensibil şi pentru orice informație despre integrarea CAS genesisWorld CRM cu aplicațiile de email marketing amintite în acest articol, nu ezitaţi să ne contactați, direct sau prin intermediul partenerilor CAS oficiali.